» آخرین اخبار » گیلان » تشکیل ۷ هزار پرونده مواد مخدر در گیلان

تشکیل ۷ هزار پرونده مواد مخدر در گیلان

آبان ۲۴, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جان احمد آقایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتیاد به یک معضل بزرگ در کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: اعتیاد در کشور منجر به افزایش جرائم مختلف در جامعه می‌شود لذا باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص در کشور اتخاذ شود.

وی با اشاره به تاثیر مستقیم اعتیاد در افزایش جرم در کشور گفت: بر اساس آمار اعلام شده ۵۹ درصد جرائم به طور مستقیم، ۷۰ درصد به طور غیر مستقیم با اعتیاد در ارتباط بوده و همچنین ۴۰ درصد زندانیان معتاد به مواد مخدر هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از کاهش روند اعتیاد در گیلان خبر داد و افزود: در هفت ماه نخست سال جاری هفت هزار پرنده در خصوص مواد مخدر به دادگستری گیلان تشکیل شده است که به نسبت سال گذشته با کاهش قابل توجه ۱۱ درصدی در این خصوص مواجه بودیم.

آقایی با تأکید بر لزوم توجه به اقدام سختگیرانه در عدم صادرات مواد مخدر از گیلان به کشورهای دیگر بیان کرد: به دلیل توریستی بودن، همسایگی با دو کشور تولید کننده مواد مخدر و کم هزینه بودن صدور، ۱۰ درصد از مواد مخدر از گیلان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان سرقت در گیلان به نسبت مشابه سال گذشته با کاهش قابل توجه‌ای مواجه شده است، تصریح کرد: در هفت ماه اخیر حدوداً ۱۴ هزار پرونده وارد دستگاه قضائی استان شده که نسبت به هفت ماهه مشابه سال گذشته با چهار درصد کاهش مواجه بوده‌ایم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *