» دسته‌بندی نشده » نواقص بیمارستان‌های تعطیل شده رشت بزودی برطرف می‌شود

نواقص بیمارستان‌های تعطیل شده رشت بزودی برطرف می‌شود

اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ 0۰

به گزارش گیل سو ۲۴، محمد جمشیدی ، محمد تقی آشوبی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده‌است، اظهار کرد: امسال این هفته با شعار سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه همه باید در رابطه موضوع سلامت در کنار ما بوده و کمک حال ما باشند، افزود: ما توانستیم سال گذشته موضوع پشه آئدس را کنترل کنیم، در پایان سال گذشته نیز حجم گسترده سفرهای نوروزی به گیلان را داشتیم که موضوع بهداشت محیط و مسافران را تحت نظر داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بهداشت و درمان در هیچ زمانی آرامش ندارد، گفت: پرسنل ما تمام آرامش خود را گذاشتند که در زمینه‌های بهداشتی به مردم خدمت کنیم.

آشوبی با اشاره به اینکه ما اصحاب رسانه را همکار خود می‌دانیم، تصریح کرد: ما به دنبال همکاری دوجانبه با اصحاب رسانه هستیم و در این زمینه دست یاری به سمت خبرنگاران و اصحاب رسانه دراز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور، ما گرفتاری زیادی داریم، خاطرنشان کرد: ما در گیلان در موضوع چاقی ، دیابت، چربی بالا و فشار خون بالا در رتبه‌های بالای کشور هستیم که این اصلا موضوع خوبی نیست و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تعداد ۱۳ هزار ۵۷۸ مورد آزمایش آب‌های استان را داشتیم، تصریح کرد: از این تعداد ۶۰۱ مورد آلودگی میکروبی کشف شد، همچنین از ۲۷۹ هزار ۲۶۳ بازرسی از مواد غذایی نیز حدود ۲۰۰ تن مواد غذایی فاسد منهدم شد.

آشوبی با بیان اینکه کارهای آموزشی لازم در زمینه موارد بهداشتی انجام شده است، گفت: مراکز جامع پیشگیری و غربالگری در لاهیجان ، تالش ، انزلی و بیمارستان رازی رشت راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجموعه‌های درمانی در گیلان، افزود: دستگاه مطالعه الکترو فیزیولوژی بیمارستان حشمت، پروژه اورژانس بیمارستان امام خمینی صومعه‌سرا، کلینیک ویژه لنگرود، کلینیک ویژه آستارا ، بخش آنکولوژی بیمارستان رازی رشت و … در گیلان راه‌اندازی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در رابطه با موضوع پزشک خانواده در روستاها صد درصد هستیم، گفت: در رابطه با مناطق بالای ۲۰ هزار نفر موضوع سلامت خانواده را مدنظر داریم تا همه تحت پوشش قرار بگیرند.

آشوبی با اشاره به اینکه تعداد ۹۷۳ مرکز بهداشت خانواده داریم، افزود: تعداد ۱۴۴۱ بهورز نیز داریم که تعداد ۱۶۴ نفر به ما اضافه می‌شوند و ۲۰۰ نفر نیز از منابع خودمان کادرسازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا را نباید بیمارستانی می‌کردیم، بیان کرد: کرونا باید در بستر شبکه خانگی و سلامت خانواده کنترل می‌شد، به همین دلیل موضوع مراقبت سلامت خانواده، اهمیت بالایی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در سال گذشته دو بیمارستان غیراستاندارد را تعطیل کردیم، تصریح کرد: اکنون در کنار این دو بیمارستان هستیم تا هرچه سریع‌تر نواقص‌شان را برطرف کنند.

آشوبی با اشاره به اینکه در رابط به بیماری فاسیولا فرهنگ‌سازی لازم باید انجام شود، تصریح کرد: این فرهنگ‌سازی باعث می‌شود که در ایام های پیک این بیماری دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه مراکز جامع سلامت ما فرسوده است و در شأن مردم گیلان و شهر رشت نیست، گفت: جلسات زیادی در این رابطه با خیرین گذاشتیم و مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان از خیرین کمک گرفتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کسب اعتبار ۳ ساله دانشکده پزشکی رشت، افزود: پس از جمع بندی تیم اعتبار بخشی وزارتخانه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دانشکده پزشکی رشت، اعتبار سه ساله دریافت کرد.

آشوبی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بودجه سال ۱۴۰۳ اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: در این بودجه تجمیع ساختمان‌های ستادی دیده شده است و برای فضای آموزشی ما اعتباری خوبی گذاشته شده است و بیمارستان سایت لاکان ما نیز ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه از اردیبهشت سال گذشته شهرستان تالش تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته است، اظهار کرد: بعد آن، شهرستان رودسر نیز اضافه شده و اکنون دو شهرستان مشغول هستند و شهرستان لنگرود و آستانه اشرفیه نیز در نوبت هستند و به غیر رشت سایر شهرستان‌ها را نیز در مدار قرار می‌دهیم.

رضوانی با اشاره به اینکه در رابطه با پشه آئدس نیز از تمامی مردم کمک می‌خواهیم، بیان کرد: بهترین اقدام برای کنترل اپیدمی پشه آئدس پاکیزگی محیط است و به غیر مراقبت و مه پاشی کارهای دیگری هم انجام داده‌ایم و بیش از پنج هزار نمونه به صورت اتفاقی از مردم گرفتیم و بیماری‌ها بررسی شدند.

رضوانی با بیان اینکه مبلمان شهری ما فضای مناسبی برای سالمندان نیست، گفت: رشد جمعیت ما رشد نامناسبی است، در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و ۳۰۰ تولد داشتیم که به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه برای گروه‌های بهداشت محیط بازدید‌های شبانه گذاشتیم، تصریح کرد: کارخانجات و تهیه توزیع مواد غذایی تحت بازدید و بازرسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد جمشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×