» دسته‌بندی نشده » نماینده مجلس: خودروسازی حوزه مناسبی برای استفاده از ظرفیت نخبگان است

نماینده مجلس: خودروسازی حوزه مناسبی برای استفاده از ظرفیت نخبگان است

آبان ۱, ۱۴۰۲ 0۰


علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر نخبگان گفت: قطعا نباید ارتقای اعضای هیات علمی به چاپ مقاله و فعالیت‌های نظری محدود شوند و باید اطلاعات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در عرصه عمل و اجرا ظهور و بروز دهند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان با اشاره به تذکرات قبلی درباره اصلاح رویه مشروط بودن ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاهها به مقالات علمی، از استمرار این روند غیرمنطقی انتقاد کردند و گفتند: مقاله‌نویسی و انتشار تحقیقات و مقالات اِسنادی معتبر در مجلات و مراکز علمی دنیا و شرکت در مسابقه علمی جهان کار خوبی است که حتماً باید انجام بگیرد اما منوط کردن ارتقاء اعضای هیئت علمی به این موضوع، منطقی نیست.

جدی در بخش دیگری افزود: امروزه ما در حوزه‌های مختلف نیاز به کمک نخبگان و استفاده از ظرفیت آنها برای رفع مشکلات و بازگشایی گره‌های موجود داریم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به این بخش از بیانات رهبر انقلاب که فرمودند: «امکان اشتغال» و «امکان تداوم مطالعات و تحقیقات» دو توقع نخبه از دستگاه مدیریت کشور است که باید این دو امکان برای آنها فراهم شود، اظهار داشت:  یکی از بخش‌هایی که نیازمند کمک نخبگان برای رفع مشکلات است، بحث افزایش کیفیت خودروهای تولیدشده است که در این زمینه با افزایش کیفیت و ایمنی ما می‌توانیم رضایت هرچه بیشتر مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دست آوریم.

جدی خاطرنشان کرد: ما با افزایش کیفیت خودروهای داخلی می‌توانیم زمینه توسعه صادرات آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز فراهم کنیم.

وی افزود: افزایش کیفیت و توسعه صادرات خودرو بی‌شک می‌تواند هم از نظر افزایش اشتغال در رونق تولید خودرو هم ارزآوری از طریق صادرات این محصول، به اقتصاد این کشور کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صنعت خودرو یکی از صنایع اشتغالزا و درآمدزا برای کشور است و ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت نخبگان به رشد و پیشرفت قابل توجهی در این حوزه دست یابیم.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×