» آخرین اخبار » یادداشت » محاکمه در آمریکا؛ تبرئه در تهران

محاکمه در آمریکا؛ تبرئه در تهران

مهر ۸, ۱۴۰۲ 0۰


فارس‌پلاس؛ علی شعبانی در یادداشتی نوشت: آقای مسیح مهاجری مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی و از مریدان هاشمی رفسنجانی اخیرا در گفت‌وگو با خبر آنلاین، دلیل خروج ترامپ از برجام را عوامل گروه فشار در ایران معرفی کرده و می‌گوید:«گروه فشار سعی کرد برجام سرنگیرد و بعد که برجام سرگرفت، سعی کرد به کمک ترامپ و  صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب، آمریکا از بر جام خارج شود».

جناب مهاجری در ادامه ترامپ را اینگونه تبرئه می‌کند که: «ترامپِ بیچاره نمی‌خواست از برجام خارج شود؛ گروه فشار او را خارج کرد» اولا تمام غربگدایان حتی دولت روحانی لااقل بر این نکته اذعان داشتند که ترامپ از برجام خارج شد و اینکه آقای مهاجری قاتل شهید سلیمانی را بیچاره معرفی و تبرئه‌اش می‌کند، رخدادی بی‌نظیر است.

نکته دوم این است که باید به آقای مهاجری یادآور شد در همین روزها که شما در حال تبرئه ترامپ هستید در آمریکا مشغول محاکمه ترامپ هستند و سوم اینکه ترامپ را امروز در برجام تبرئه کردید چه بسا فردا بگویید این ایران بود که از برجام خارج شد و بعید نیست که قتل شهید سلیمانی به فرمان ترامپِ قمارباز را هم به گروه‌های فشار داخلی نسبت بدهید و ترامپ را رفیق گرمابه و گلستان آن شهید سعید بنامید.

پنجم آن که آقای مهاجری خوب است مطالعه‌ای در تاریخ داشته باشید تا بدعهدی آمریکا را در  لیبی(بعد از تسلیم شدن قذافی و تحویل دادن تمام تجهیزات هسته‌ای) و متعاقب آن حمله نظامی و ویران شدن آن کشور توسط امریکا را ببینید و عبرت بگیرید و آن را به گروه فشار لیبی نسبت ندهید. قدری سوابق بدعهدی آمریکا در مذاکره با کره شمالی را بخوانید تا شاید آمریکا را تبرئه نکنید. به اسناد همکاری و تکیه مصدق به آمریکایی‌ها و بدعهدی آنها با او بنگرید بلکه از خیانت‌شان و کودتای ۲۸ مرداد مطلع شوید.

آقای مهاجری به سوابق مذاکرات ایران و آمریکا در الجزایر درباره آزادی گروگان‌های لانه جاسوسی مراجعه کنید تا ببینید آمریکا چگونه از تعهداتش(رفع تحریم و پس دادن دارایی‌های ایران) سر باز زد.

نگاهی به خروج یک طرفه آمریکا از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و پیمان آب و هوای پاریس داشته باشید، شاید حال‌تان تغییر کند.

پایان پیام/ت
 

 




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×