» آخرین اخبار » یادداشت » جوانان؛ قدرت برتر انقلاب اسلامی

جوانان؛ قدرت برتر انقلاب اسلامی

مهر ۳, ۱۴۰۲ 0۰


فارس‌پلاس؛ علی شعبانی در یادداشتی نوشت: در هفته دفاع مقدس جفاست اگر به درسهای بزرگ آن تاریخ زرین نپردازیم. به نظر نگارنده یکی از بارزترین ویژگی‌های دفاع مقدس تکیه به جوانان غیور و توانمند این سرزمین بود.

این روزها درباره بکارگیری جوانان در اداره امور کشور انتقادهای زیادی مطرح می‌شود. اما اگر هم جایی انتصاب شایسته‌ای نبوده، دلیلش نداشتن سایر شرایط بوده است، والا نظام اسلامی هیچ‌گاه موفقیتی را بدون حضور نسل جوان تجربه نکرده است.

نگاهی به تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی که می‌شود، کاملا روشن است که سهم اصلی در مبارزه با رژیم پهلوی بر دوش نسل جوان بوده است. به تصاویر و  پرونده زندانیان سیاسی در ساواک که می‌نگرید، سهم بیشتر برای جوانان مبارز است.

کمی بعدتر در دوران انقلاب(سالهای ۵۶ و ۵۷) نسل جوان بیشترین حضور را در صحنه دارند. با آغاز جنگ تحمیلی نیز این جوانان بودند که بیشترین سهم را در دفاع از سرزمین عزیزمان برعهده داشتند به گونه‌ای که از مجموع ۲۱۳ هزار شهید دفاع مقدس، بیش از ۱۸۰ هزار شهید(حدود ۹۰ درصد) کمتر از ۳۰ سال داشتند. فرماندهان جنگ نیز تقریبا همگی از جوانان این سرزمین بودند. از فرمانده کل سپاه که تنها ۲۶ سال داشت تا نابغه نظامی حسن باقری که ۲۴ ساله بود تا شهید یگانه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی فقط ۲۵ سال داشت. بزرگان عرصه جهاد و شهادت همگی جوان بودند از همت و باکری و زین الدین تاخرازی و کاظمی و موحد دانش و ….

بعد از جنگ تحمیلی نیز افتخارات علمی و پزشکی و هسته‌ای و نانو و سلول‌های بنیادی و …. همگی با تلاش و همت جوانان این سرزمین به دست آمده است و اکنون نیز همین نسل جوان است که امنیت و آسایش را با مبارزه در مقابل تکفیری‌ها و حامیانش برای ما به ارمغان آورده‌اند.

پایان پیام/ت

 




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×