» دسته‌بندی نشده » تلخ اما واقعی؛فلسطین هم بخاطر هانگژو لیگ را تعطیل نکرد! +عکس

تلخ اما واقعی؛فلسطین هم بخاطر هانگژو لیگ را تعطیل نکرد! +عکس

مهر ۶, ۱۴۰۲ 0۰


سرویس ورزش مشرق – تیم فوتبال امید کشورمان در حالی پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل تایلند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد که لیگ برتر کشورمان کماکان در تعطیلی فرمایشی به سر می برد!

نگاهی به اسامی تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی و وضعیت لیگ‌های فوتبال کشورشان مشخص می‌کند که رقابت‌های داخلی ژاپن، چین، تایلند، بحرین، اندونزی، ازبکستان، هند، کره جنوبی، قطر، قرقیزستان، عربستان، هنگ کنگ و حتی فلسطین طبق روال عادی در حال برگزاری است و به جز ۳ کشور ایران، کره شمالی و میانمار هیچ یک از این لیگ ها تعطیل نشده است!

در این بین کره شمالی که کلاً امسال لیگ ندارد و میانمار تنها کشوری است که لیگ فوتبالشان در حال حاضر تعطیل است، البته مسابقات در این کشور تا هفته ۱۵ برگزار شده و از حدود یک ماه و نیم پیش تعطیل شده (احتمالا به خاطر تعطیلات نیم فصل) و مسابقاتی که قرار بوده از هفته پیش آغاز شود لغو شده و حدود یک هفته پس از اتمام بازیهای آسیایی از سر گرفته می شود!

اما همانگونه که اشاره شد سایر کشورها رقابت‌هایشان دایر و در حال انجام است و تنها ایران است که به خاطر همزمانی فیفا دی و مسابقات مقدماتی انتخابی المپیک و لیگ قهرمانان آسیا و بازیهای آسیایی به دستور فدراسیون فوتبال همه مسابقات را بعد از انجام هفته چهارم و ۴ دیدار هفته پنجم تعطیل کرده است!

از آخرین دیدار تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس و سپاهان یک ماه می گذرد! و این وقفه طولانی و تعطیلات غیرقابل پیش بینی آینده مثل بدی آب و هوا قطعاً تاثیر منفی خود را در وهله اول روی کیفیت بازی ها و بعد در رقابت‌های زمستان امسال و جام ملت‌های آسیا روی تیم ملی فوتبال کشورمان خواهد گذاشت.

نکته حائز اهمیت در ارتباط با کشورهای حاضر در جمع ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی، کشورهای عربستان، قطر و ازبکستان در منطقۀ غرب آسیا و کره جنوبی و چین و ژاپن در منطقه شرق آسیا هستند که علاوه بر درگیر بودن تیم ملی کشورشان درفیفا دی ها، تیم فوتبال امیدشان در بازی‌های آسیایی، نمایندگان باشگاهی شان در رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا نیز درگیر مسابقات خودشان هستند ولی با این وجود فدراسیون فوتبالشان رقابت‌های داخلی را تعطیل نکرده است.

واقعیتی تلخ و عجیب برای فوتبال ایران؛ فلسطین و هنگ کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ را تعطیل نکردند! +عکس

با نگاهی به تاریخ برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و همچنین مشخص بودن برنامه دیدارهای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از مدتها پیش، و نیز برنامه مسابقات مقدماتی المپیک و نیز فیفا دی واقعیت تلخ‌تری پیش روی اهالی فوتبال و علاقه‌مندان به این رشته قرار می‌گیرد و آن این است از ماه‌ها پیش مشخص بود که چه روزها، چه ساعت‌ها و در چه شرایطی این مسابقات برگزار می‌شود. بنابراین تنها کافی بود با یک برنامه‌ریزی صحیح و دور از وسواس همه شرایط را برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی فراهم کرد.

لااقل می‌شد برای کشور خودمان دیدارهای جام حذفی در مراحل ابتدایی برگزار می‌شد تا علاوه بر اینکه تقویم فوتبال کشورمان در اواخر فصل جاری دچار فشردگی بیش از حد نشود، تیم‌هایی همچون سپاهان، نساجی و پرسپولیس که درگیر مسابقات حساس لیگ قهرمانان آسیا هستند و برخی از بازیکنان خود را در اختیار ندارند نیز با حضور در این مسابقات در شرایط مسابقه قرار بگیرند. رقابت‌هایی که به طور معمول در مراحل ابتدایی اش (دور یک شانزدهم نهایی جام حذفی) اغلب حریفانی نسبتا آسان‌تر حضور دارند و قطعا تیمهای لیگ برتری بدون چند بازیکن اصلی هم مشکلی برای حضور در آن ندارند.

در کشورهای رقبای نمایندگان ایران در آسیا مسابقات هر ۳ یا ۴ روز یکبار برگزار می شود و نه تنها بازیکنان از شرایط مسابقه دور نمی شوند بلکه به هماهنگی بیشتر و بهتر هم می رسند.

واقعیتی تلخ و عجیب برای فوتبال ایران؛ فلسطین و هنگ کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ را تعطیل نکردند! +عکس

باعث تأسف است فوتبال کشورمان که از آن به عنوان یکی از قدرت ها فوتبال قاره کهن نام برده می شود و نام لیگ حرفه ای را یدک می کشد، به جای اینکه در چنین شرایطی کنار کشورهای پیشرفته فوتبالی همچون ژاپن، کره جنوبی، عربستان، قطر و… بایستد باید با کشورهایی همچون میانمار و فلسطین و هنگ کنگ و اندونزی و …. مقایسه شود که حاضر نشدند لیگ فوتبال شان را تعطیل کنند تا تیم‌ امیدشان در بازی‌های آسیایی موفق‌تر عمل کند. اینجا باید به دوستان فدراسیون نشین گفت کلاهتان را بالاتر بگذارید!

این بی نظمی لیگ با عدم حضور تماشاگران در بازی های استقلال و پرسپولیس و وضعیت اسفناک چمن و سکوهای برخی استادیوم ها علی الخصوص آزادی باعث شده است که تماشاگران فوتبال هیچ جذابیتی در لیگ برتر نبینند و از آن سو هم بازیکنان که در شرایط مسابقه نیستند آمادگی خودشان را از دست داده و چه بسا با مصدومیت مواجه شوند.

در ادامه تصاویر برنامه‌ مسابقات لیگ‌های کشورهای حاضر در مرحله یک هشتم نهایی (به جز ایران و کره شمالی) را مشاهده می‌کنید. با نگاهی به تاریخ برگزاری مسابقات آخرین هفته برگزار شده و هفته بعد لیگ این کشورها کاملاً مشخص است که همگی در روزهای اخیر و آینده تا پیش از فرا رسیدن هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا چطور درگیر برگزاری دیدارهای داخلی‌شان هستند و باید دید آقایان تاج و قنبرزاده و سهیل مهدی لااقل پیش خودشان چه توجیهی برای تعطیلی لیگ برتر دارند؟!



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×