» آخرین اخبار » گیلان » دستاورد دولت با امضا معاهدات بین‌المللی بدون گره زدن به مذاکره

دستاورد دولت با امضا معاهدات بین‌المللی بدون گره زدن به مذاکره

شهریور ۳, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام احمد طیبی امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به بعد اجتماعی حرکت اربعین حسینی اظهار کرد: تجمع اعتراض‌آمیز علیه استکبار جهانی یعنی شناخت یزید زمان و استغاثه جهانی به ساحت قدس ربوبی از آثار اجتماعی حرکت عظیم اربعین حسینی است. 

وی با بیان اینکه حرکت عظیم الهی حرکتی به سوی حجت الهی است، گفت: «لبیک یا حسین» به معنای لبیک به امام عصر (عج) است و از آمادگی عالم شیعه خبر می‌دهد به این معنی که اربعین یک رسانه بین‌المللی است. 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه حرکت اربعین، الفت قلبی بین منتظران بوده که این الفت اهل ایمان موید دیدار با امام عصر و زمان است، بیان کرد: علاوه بر بعد اجتماعی این حرکت عظیم بعد فردی را نیز شامل می‌شود به این معنی که زیارت و تاب آوردن سختی مسیر برای فرد، خیر و خوبی به همراه دارد و گناهان او بخشیده می‌شود. 

طیبی با بیان اینکه خداوند دوستدار دوستداران امام حسین (ع) است و این افزایش دوستی یعنی تقرب بنده با خدای بزرگ، افزود: شیعیان وقتی به نیابت از مهدی موعود (عج) قدم بر می‌دارد در صدد جلب رضایت قلب امام عصر است و این بُعد ولایت‌پذیری و عهد بستن با ایشان را تاکید می‌کند. 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: هفته دولت که مزین به نام ۲ شهید عزیز و با اخلاص دولت است، فرصتی برای دولتمردان در راستای خدماتشان به مردم و کشور است تا افراد ناصح و خیراندیش برخی از اشتباهات، خطاها و نارسایی‌ها را آسیب‌شناسی و یادآوری کنند. 

خطیب موقت رشت با بیان اینکه دولت سیزدهم شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی است اما در آغاز شکل‌گیری دولت با مشکلاتی مواجه مانند کسری بودجه، مسئله کرونا، بحران انرژی و امنیت غذایی جهانی، تحریم‌های ظالمانه و جنگ روسیه و اکراین که کشورهای پیشرفته را هم دچار مشکل کرد، مواجه بود، تصریح کرد: اما با تلاش‌های انجام شده کاهش نرخ بیکاری، رشد چهار درصدی اقتصادی و آغاز به کار کارخانه‌های تعطیل اقدامات موثری بود که امیدواریم معیشت مردم و برنج به عنوان محصول استراتژیک مورد اهتمام مسؤولین قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه خبرهایی در خصوص مکاتباتی با برنجکاران و چای‌کاران رسیده است، گفت: در سطح کشور شاهد موفقیت‌هایی هستیم که رهبری بدان تاکید کردند که «ما به قله نزدیک شده ایم» و عضویت ایران به پیمان شانگهای و بریکس نویدبخش تحولات خوبی برای ایران اسلامی است. 

طیبی با اشاره بر اینکه روزی مسائل ابتدایی را به برخی مذاکرات و fatf گره زده بودند، اما امروز بدون هیچ یک از آن‌ها وارد فضای معاهدات بین‌المللی شده‌ایم، افزود: ما با امید و اراده نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب کرده و شاهد اتفاقات خوبی در آینده نزدیک برای ایران اسلامی خواهیم بود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×