» آخرین اخبار » گیلان » خبرخوب| بازگشت ۷۸ زندانی جرائم غیر عمد در گیلان به آغوش خانواده

خبرخوب| بازگشت ۷۸ زندانی جرائم غیر عمد در گیلان به آغوش خانواده

مرداد ۳۰, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا یزدانی مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم و خیرین نقش مهمی در آزادی زندانیان غیر عمد در کشور دارند، اظهار کرد: هرساله و در ایام مختلف سال و با برگزاری مراسم گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد زیادی از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود باز می‌گردند.

وی با اشاره به آزادی ۷۸ زندانی جرایم غیر در پنج نخست سال جاری در گیلان گفت: از این تعداد ۷۰ زندانی مرد و هشت زندانی زن بودند که به دلیل محکومیت‌های ناشی از جرایم غیرعمد با بدهی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از بند زندان‌های استان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان نقش شاکیان خصوصی برای مختومه کردن پرونده و آزادی این تعداد زندانی را بسیار موثر دانست و افزود: شاکیان و طلبکاران با چشم‌پوشی از هشت درصد اصل بدهی، نقش بزرگی در آزادی این ۷۸ زندانی داشتند. 

یزدانی از جمع آوری بیش از چهار میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در گیلان خبر داد و بیان کرد: تاکنون چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق خیران و نیکوکاران برای آزادی این ۷۸ زندانی غیر عمد تأمین و پرداخت شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات به مددجویان تصریح کرد: تا به این لحظه هفت میلیارد تومان از این اعتبار از طریق مددجویان جذب شده است و مابقی مددجویان معرفی شده در حال دریافت تسهیلات هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان با ابراز خرسندی از همکاری خوب قضات محاکم در خصوص پذیرش مددجویان ناتوان در پرداخت جرائم غیر عمد، گفت: در سال جاری ۸۱ میلیارد تومان از محل پذیرش اعسار در مراجع قضایی موافقت شده است که مددجویان غیر عمد باقیمانده مبلغ را بصورت اقساط به شاکیان پرداخت می‌کنند.

یزدانی با اشاره به وجود ۴۰۰ زندانی دیگر جرائم غیر عمد در گیلان افزود: با بررسی و پایش از این تعداد زندانی ۸۵ زندانی مشمول کمک ستاد دیه استان هستند.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×