» دسته‌بندی نشده » کربی: در مذاکره با ایران برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی هستیم

کربی: در مذاکره با ایران برای بازگرداندن زندانیان آمریکایی هستیم

مرداد ۲۶, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: در مذاکره با ایران برای بازگرداندن آمریکایی تحت حصر خانگی به وطن هستیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود با تکرار ادعای واهی و فاقد هرگونه سند و مدرک مقامات کشورش در خصوص «حمایت از شبکه های تروریستی در منطقه» مدعی شد: تجهیز روسیه با پهپاد (از سوی تهران) پذیرفتنی نیست!

«جان کربی» ادعا کرد: امیدواریم ایران متوجه شود که هدف قرار دادن کشتیرانی در آب های منطقه خلیج فارس قابل قبول نیست!

وی در بخش دیگری از سخنانی خود گفت: اقدامات مینسک لزوم تقویت حضور در منطقه را ایجاد نمی کند. ایالات متحده نیازی به افزایش حضور خود در جناح شرقی ناتو در زمینه اقدامات بلاروس نمی بیند؛ اما آماده است تا در این مورد با متحدان خود در ناتو گفتگو کند.

کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر، درباره تبادل زندانیان گفت: برخی اتباع ایرانی به اتهام واهی دور زدن تحریم‌ ها به ویژه در آمریکا زندانی و برخی تحت تعقیب هستند. اتهام واهی به برخی اتباع ایرانی وارد می‌ کنند که شما تحریم‌ ها را دور می‌ زنید. وظیفه جمهوری اسلامی ایران این است که برای اتباع خود و آنهایی که بی‌ گناه به زندان افتادند، همه تلاش خود را انجام دهد و از همه ظرفیت‌ ها استفاده می‌ کنیم تا آنها آزاد شوند. هدف اصلی از تبادل زندانی بین ایران و آمریکا این است که برخی از اتباع خود را که در زندان هستند آزاد کنیم.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×