» آخرین اخبار » یادداشت » آیا برخورد با بی‌حجابی یعنی حجاب زوری؟

آیا برخورد با بی‌حجابی یعنی حجاب زوری؟

مرداد ۸, ۱۴۰۲ 0۰


فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها – خانم پروانه سلحشوری، نماینده سابق و اصلاح طلب مجلس که چندبار ترویج بی‌حجابی و حجاب اختیاری را در کارنامه اش دارد و از پیشکسوتان طرح حجاب اختیاری است (مصاحبه با خبرنگار خارجی بعد از تأیید صلاحیت در انتخابات سال ۹۴ و یکبار در مناظره در دانشگاه شهید بهشتی و یکبار در مجلس)، اخیرا در گفت‌وگو با یک سایت گفته: «پلمپ دیجی کالا (به دلیل بی‌حجابی کارکنانش) و قانون پیشنهادی مبنی بر مصادره ۱۰ درصد از ثروت سلبریتی‌ها (در صورت ترویج بی‌حجابی) یعنی پشتوانه حجاب رسمی زور است نه مقبولیت عمومی».

چند نکته در پاسخ به این خانم گفتنی است:

اولا : حجاب بیش از ۹۰ درصد مردم با اختیار است و از روی ایمان آنها و نه زور، لذا نتیجه برخورد با بی‌حجابانِ لجباز و یا عنود را به پای مردم ننویسید. درباره هر قانونی گروهی با اعتقاد آن را رعایت می‌کنند و گروهی از ترس عقوبت آن. مهم آن است که در هر صورت قانون مراعات شده و عواقب آن بی‌قانونی دامن‌گیر جامعه نشود.

ثانیا: عنوان «حجاب رسمی» و غیر رسمی چه صیغه جدیدی است؟ حجاب حکمی شرعی و البته قانونی است و تقسیم بندی رسمی و غیررسمی زاییده اذهان شماست. حجاب رعایت پوشش از سوی بانوان در مرئای عمومی است. ادعای شما مانند این است که بگویید: یک عبور از چراغ قرمز رسمی داریم و یکی غیر رسمی.

ثالثا: برخلاف ادعای شما، پشتوانه حجاب در ایران به گواه تاریخ، مقبولیت عمومی است چه در تاریخ پیش از اسلام که زنان ایران به حجاب مقید بودند و چه با طلوع اسلام عزیز در سرزمین‌مان، چه زمانی که امثال رضا خان قلدر دنبال حذف آن بودند و چه حالا که وارثان رضاخان برای از بین بردن آن تلاش می‌کنند.

 همین روزها در شلوغ‌ترین اجتماعات عمومی از جمله بازار و مراکز خرید (غیر از چند مرکزی که پاتوق بی حجابان شده) سری بزنید تا مقبولیت حجاب را نزد اکثریت ببینید. (بگذریم از تجمعات زنان با فضیلت کشور در سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام و قبل از آن در میهمانی بزرگ غدیر و ….)  

رابعا: برای کسانی که به قانون و مقررات علی رغم چند ماه مدارا و تذکرات، توجهی نمی‌کنند بلکه با گردنکشی، هم به قانون و هم به مقدساتِ اکثریتِ مردمِ با ایمان و شهیدپرور ایران، دهن‌کجی می‌نمایند، زبان قانون (قاطع و اثرگذار) نیز لازم است. همانگونه که افسر پلیس راهنمایی و رانندگی راننده متخلف را با زبان جریمه به قانونمداری وا می‌دارد.

خامسا: اینکه دلتان برای سلبریتی‌های قانون شکن سوخته است، پس چرا تا کنون به مقررات سختگیرانه کشورهای غربی نسبت به جرائم سنگین سلبریتی‌ها حتی در فضای مجازی، هیچگونه تعریضی نداشته‌اید؟ آیا مرگ برای همسایه رواست و یا مرغ آنها غاز است؟

سادسا: وقتی سلبریتی‌ها از درآمدهای سرشار و میلیاردی از صفحات مجازی در این کشور برخوردارند باید یا الزامات فرهنگی و دینی مردم و قوانین را رعایت کنند و یا هزینه جرمشان را طبق قانون بپردازند.

پایان پیام/ت

 




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×