» دسته‌بندی نشده » یزدی‌ها از خانه خارج نشوند/استفاده از ماسک در محیط باز ضروری است

یزدی‌ها از خانه خارج نشوند/استفاده از ماسک در محیط باز ضروری است

مرداد ۸, ۱۴۰۲ 0۰


محسن میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با توجه به آلودگی هوای استان و تعطیلی برخی از شهرها، مردم استان به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

وی تاکید کرد: گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند، سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.

میرزایی همچنین از ورزشکاران خواست در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی در شرایط آلودگی و گردوغبار، صورت نگیرد چرا که مضرات و خطرات پیاده‌روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

وی همچنین بر ضرورت کاهش تردد خودروهای شخصی تاکید کرد و افزود: افرادی که به واسطه شغل خود، بیشتر در معرض گردوغبار قرار دارند، توصیه می‌شود در هنگام خارج شدن از منزل از ماسک استفاده کنند و در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، به سرعت به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×