» دسته‌بندی نشده » وانگ ونبین:ایران به‌فشار حداکثری آمریکا بااقدامات متقابل پاسخ داد

وانگ ونبین:ایران به‌فشار حداکثری آمریکا بااقدامات متقابل پاسخ داد

تیر ۱۶, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در پاسخ به سئوال گروه رسانه ای «هوبی» در خصوص «نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل پیرامون موضوع هسته ای ایران و نیز بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان همراه با طرح ادعای نقض تعهدات هسته ای تهران در چارچوب برجام» تصریح کرد: من می خواهم تأکید کنم که مفاد مربوط به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه تأیید برجام) باید به طور دقیق تفسیر و به طور کامل اجرا شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص ادامه داد: هسته اصلی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اجرای برجام است. نکته اصلی در وضعیت فعلی این است که آمریکا به طور یکجانبه از توافق (برجام) خارج و به فشار حداکثری بر ایران متوسل شد؛ ایران با اقدامات متقابل به آن پاسخ داد.

«وانگ ونبین» در ادامه افزود: الزامی ترین وظیفه کنونی این است که همه طرف‌ ها اجرای کامل و مؤثر برجام را از طریق گفتگو و مذاکره ازسربگیرند، از انجام هر گونه اقدامی که ممکن است تنش‌ ها را افزایش داده و یا اختلاف‌ ها را تشدید کند، خودداری کنند و شرایطی را برای تلاش‌ های دیپلماتیک ایجاد کنند.

این مقام وزارت خارجه چین اضافه کرد: چین به برقراری ارتباط و هماهنگی با طرف های مرتبط برای بازگرداندن برجام به مسیر اولیه در نخستین فرصت، صیانت از اقتدار و اثربخشی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و ارتقای راه حل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

ادامه دارد ….



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×