» دسته‌بندی نشده » هشدار زرد هواشناسی اصفهان درباره افزایش آلودگی هوا تا پایان هفته

هشدار زرد هواشناسی اصفهان درباره افزایش آلودگی هوا تا پایان هفته

تیر ۱۱, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان طی اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد به نسبت شدید و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید در مناطق شمال شرق، شرق، شمال و نقاطی از مرکز استان از بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۱ تیرماه تا روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه هشدار داده است.

در این اطلاعیه آمده است باد و گردوخاک از عصر یکشنبه مناطقی چون خور و بیابانک، چوپانان، نائین، اردستان، ورزنه، زواره، مهاباد، مورچه خورت، دولت آباد، انارک، میمه و شهرضا را در بر می‌گیرد.

این شرایط روز دوشنبه در مناطقی از جمله خور وبیابانک، ورزنه، مورچه خورت، دولت آباد، میمه، لنجان، اصفهان و فرودگاه شهید بهشتی پیش‌بینی شده و روز سه‌شنبه در دهق، کبوترآباد، خور و بیابانک، ورزنه، شهرضا، اصفهان، مورچه خورت، کاشان، دولت آباد، فریدون شهر، چوپانان، آران و بیدگل، برزک و زواره ادامه خواهد یافت.

بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان، باد و گردوخاک طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز در مناطقی چون دهق، کبوترآباد، خور و بیابانک، ورزنه، شهرضا، اصفهان، مورچه خورت، کاشان، دولت آباد، بادرود، چوپانان، آران و بیدگل، میمه، اردستان، نطنز برزک، زواره، نائین، خوانسار، انارک، دهاقان و گلپایگان را در بر خواهد گرفت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با هشدار نسبت به افزایش شاخص آلودگی هوا در این مناطق و احتمال سقوط درختان کهنسال و شکستن نهال‌ها توصیه کرده است که گروه‌های آسیب پذیر جامعه مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان طی این مدت از تردد و انجام فعالیت‌های طولانی در فضای باز خودداری کنند. اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم مستحکم کردن سازه‌های موقت، ایجاد بادگیر و قیم در باغات و مدیریت و محافظت از صنایع حساس در برابر گردوخاک و خودداری از پارک خودرو در زیر درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره تاکید کرده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×