» دسته‌بندی نشده » اتحادیه اروپا ۷ فرد را به فهرست تحریمی علیه تهران اضافه کرد

اتحادیه اروپا ۷ فرد را به فهرست تحریمی علیه تهران اضافه کرد

تیر ۵, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شورای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه تهران، هفت فرد را به فهرست تحریم‌های این بلوک علیه ایران اضافه کرد.

شورای اتحادیه اروپا در نهمین بسته تحریمی علیه ایران، تحریم‌های جدید را با ادعای بی‌اساس نقض حقوق بشر، علیه هفت تن از مقامات و ضابطین قضایی ایران اعمال کرده است. اروپا در این بسته تحریمی نیز به اغتشاشات نیمه دوم پارسال در ایران دامن زده است.

سیدمحمد موسویان، دادستان عمومی و انقلاب و سیدعلی زارع نوری ،مشاور دادگاه کیفری استان اصفهان، سیدنادر صفوی میرمحله فرماندار شهرستان رضوان‌شهر استان گیلان، سیدخلیل صفوی فرمانده نیروی انتظامی رضوانشهر، سیدعباس حسینی فرماندار آمل (استان مازندران) و مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، رشید کبودوندی فرمانده سپاه امام حسین(ع) کرج استان البرز، به بهانه واهی نقض حقوق بشر در این فهرست قرار گرفته‌اند.

در بیانیه شورای اروپاییِ اتحادیه اروپا به این موضوع اشاره شده که با احتساب تحریم‌های جدید، در مجموع ۲۲۳ فرد و ۳۷ نهاد ایرانی تحریم شده‌اند.

این تحریم‌ها مسدودسازی دارایی، ممنوعیت مسافرت به کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین منع سرمایه‌گذاری در این نهادها یا تامین بودجه برای این افراد را شامل می‌شود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×