» دسته‌بندی نشده » نخستین خانه فناور محیط‌ زیست استان سمنان راه اندازی شد

نخستین خانه فناور محیط‌ زیست استان سمنان راه اندازی شد

خرداد ۲۹, ۱۴۰۲ 0۰


حمیدرضا محمدیان سمنانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ایجاد نخستین خانه فناور محیط زیست استان سمنان در سمنان خبر داد و ابراز کرد: طی مراسمی با حضور مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری محیط زیست کشور، این مرکز در دانشگاه سمنان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی در شناسایی فناوری‌های نوآورانه زیست محیطی در زمره کارکردهای این خانه فناور اعلام شده است، ابراز کرد: این خانه فناور، در زمینه بستر سازی فناوری‌ها فعالیت خواهد کرد.

معاون پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه خانه فناور محیط زیست همچنین قرار است برای توسعه کسب و کارهای اشتغال‌آفرین در حوزه محیط زیست و همچنین شرکت‌های دانش بنیان، به نوعی بستر سازی کند.

محمدیان سمنانی با بیان اینکه طبق تفاهمی که پارک علم و فناوری با محیط زیست صورت داده ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه از دیگر اهداف این طرح خواهد بود، ابراز کرد: خانه فناور محیط‌زیست پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان قرار است از پایان نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری دانشگاه با موضوعات زیست محیطی نیز حمایت کند.

وی افزود: نخستین خانه فناور محیط‌زیست استان سمنان همچنین قرار است با فعالیت‌های خود در برای کسب و کارهای نوپا بستر سازی مناسب را صورت دهد در کنار این موضوع همچنین خانه فناور محیط زیست رسالت حمایت از واحدهای فناور که در زمینه محیط زیست محصول تولید می‌کنند را در دستور کار داشته باشد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان همچنین بیان کرد: تجاری سازی محصولات شرکت‌های فناور فعال در حوزه محیط زیست از دیگر رسالت‌های نخستین خانه فناور محیط‌زیست استان سمنان است که با حضور مدیران استانی و کشوری مورد بهره برداری قرار گرفت.

محمدیان سمنانی همچنین بیان کرد: افتتاح نخستین خانه فناور محیط‌زیست کشور در پارک علم و فناوری می‌تواند بسترهای مطالعاتی و تحقیقاتی بسیار خوبی را نیز در زمینه فناوری‌های زیست محیطی برای ما مهیا سازد.

وی با بیان اینکه حمایت از دانش بنیان‌ها از دیگر ویژگی‌های این خانه خواهد بود، ابراز کرد: ۱۰ واحد فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در حوزه محیط‌زیست فعالیت دارند که از این پس حمایت بهتری به لحاظ کیفی و کمی خواهند شد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×