» آخرین اخبار » گیلان » استاندار گیلان: برق کشتارگاه‌های گیلان قطع نشود

استاندار گیلان: برق کشتارگاه‌های گیلان قطع نشود

خرداد ۲۸, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه در دو سال گذشته شاهد وجود تنش آبی کشاورزی در گیلان بوده‌ایم، اظهار کرد: در دو سال اخیر و با کاهش بارش باران در این استان با تنش آبی توجه بودیم بودیم ولی نگذاشتیم مردم و شالیکاران با مشکل مواجه شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حل مشکلات تنش آبی در گیلان و‌ در حوزه‌های مختلف گفت: باید تلاش کنیم مشکلات مربوط به کمبود آب کشاورزی را کاهش دهیم تا مردم ‌از ما راضی باشند.

استاندار گیلان، ۶ ماه نخست سال را بهترین فصل برای انجام کارهای زراعی دانست و افزود: در ۶ ماه نخست سال باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در این استان برای حمایت از کشاورزی را انجام دهیم و هیچ عذر و بهانه‌ای در این خصوص پذیرفته نیست.

به گفته عباسی در سال گذشته در حوزه تأمین آب زراعی اقدامات خوبی اتجام شده و رضایت مردم خوشبختانه جلب شد.

وی با بیان اینکه امسال هم انتظار داریم در مسئله سر دهنه‌ها، آبندان‌ها اقدامات خوب گذشته ادامه پیدا کند، تصریح کرد: از گذشته در گیلان برای حفظ منابع آب اقدامات خوبی انجام شد و تمامی ظرفیت استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این امر منجر شد تا در حوزه تأمین آب زراعی در حد امکان با موفقیت عمل کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود به منظور تأمین آب زراعی در این استان گفت: از آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود از حد بضاعت باید استفاده شود ولی برای تأمین کامل آب زراعی نیاز است تا کانال‌های آبرسانی، آبندان‌ها و انهار لایروبی شود.

عباسی یکی از راه‌های کاهش هدر رفت آب را تقویت و اصلاح شبکه‌های آبیاری برشمرد و افزود: در این خصوص سازمان جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم و به موقع را انجام داده و با اصلاح شبکه‌های آبیاری در گیلان از هدر رفت آب کشاورزی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه ادوات و پمپاژ‌های آبرسانی در گیلان باید به طور کامل و دقیق استفاده و نگهداری شود، تصریح کرد: تدابیر‌ اندیشیده شده برای حفظ ادوات کشاورزی مثل پمپاژ آب و موتور بسیار خوب بود و باید این روند ادامه داشته باشد زیرا تمامی این اموال بیت‌المال است که در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

استاندار گیلان با اشاره به خلأهای موجود در بخش تأمین آب زراعی و لزوم رفع این خلأها برای سال آینده، بیان کرد: در برخی از حوزه‌ها ازجمله در تأمین آب زراعی خلأهایی وجود دارد که این خلأها در حال برطرف شدن و باید برای سال آینده هم پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

عباسی با بیان اینکه کشاورزان باید استفاده از پمپاژ‌های آبرسانی که برق زیادی را مصرف می‌کند به ساعات پایانی روز موکول کنند، افزود: شرکت برق منطقه‌ای گیلان نظارت درسته باشد تا در ساعات اوج‌ مصرف شالیکاران از ادواتی که برق بسیار زیادی را مصرف می‌کنند جلوگیری کند.

وی با درخواست از مسؤولان و متولیان امر در خصوص عدم قطعی برق در کشتارگاه‌ها گفت: قطعی برق برای کشتارگاه ها به صلاح نیست زیرا با امنیت غذایی جامعه مربوط شده و مرغ گیلان و دیگر استان‌های کشور را تأمین می‌کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران، برنج گیلان کمتر از ۱۰۰ هزار تومان وجود ندارد، افزود: باید طوری برنج از کشاورز خریداری شود که شالیکار متضرر نشود زیرا کشاورز برای کشت برنج باید رغبت داشته باشد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷ 




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×