» آخرین اخبار » گیلان » دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت عفاف و حجاب در ادارات خود هستند

دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت عفاف و حجاب در ادارات خود هستند

خرداد ۲۴, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب این استان در سالن اجتماعات شهید انصاری با بیان اینکه در هیچ نقطه‌ای از جهان چنین حکومت دینی به مانند جمهوری اسلامی وجود ندارد، اظهار کرد: مبانی و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی است و بر همین اساس باید اصول رعایت شود.

وی با اشاره به رعایت عفاف و حجاب در ایران در پیش از ورود اسلام به این کشور گفت: از قبل از اسلام نیز در ایران مسئله عفاف و حجاب به خوبی رعایت می‌شد که این امر نشان‌دهنده عفت ذاتی و فطرتی مردم است.

استاندار گیلان یکی از برنامه‌های دشمن را تزلزل و لغزش در بنیان خانواده دانست و افزود: پایه و اساس انقلاب اسلامی و خانواده‌ها، دین و مبانی دینی می‌باشد و استکبار با آگاهی از این مسئله در تلاش برای لغزش بنیاد خانواده در حوزه‌های مختلف است.

عباسی با تأکید بر رعایت تکالیف ایجابی حوزه عفاف و حجاب توسط دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: در بخش‌های ایجابی و سلبی تکالیف و وظایف همه دستگاه‌ها کاملاً مشخص است، لذا باید در تمامی مکان‌ها همه اقشار جامعه شئونات اسلامی را رعایت کنند زیرا این یک تکلیف شرعی و قانونی است.

وی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب در تمامی صنوف، نهادها و دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است، گفت: در گیلان و کشور باید فضای کشور را به سمتی جهت‌دهی‌ کنیم که اساس اسلام و دین در آن رعایت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تکلیف به تمامی دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت شئونات اسلامی و مقابله با ناهنجاری در این استان، تصریح کرد: بنده به عنوان خادم کوچک مردم اجازه نمی‌دهم هنجار شکنی در این استان انجام شود لذا وقتی دستگاه های اجرایی به وظایف خود به درستی عمل کنند دیگر شاهد ناهنجاری در این استان نخواهیم بود.

عباسی با تأکید بر انجام وظایف درست دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر در ساخت محصولات فاخر فرهنگی، بیان کرد: وظایف برخی از دستگاه‌ها که کارشان تولید محصولات فاخر فرهنگی است، باید با عملکردی درست، مسائل فرهنگی و به خصوص عفاف و حجاب را برای نسل جدید تببین کنند.

وی نقش آموزش و پرورش را در گسترش بخش اقنایی مسئله عفاف و حجاب بسیار مؤثر برشمرد و تصریح کرد: در بخش اقنایی باید مسئله عفاف و حجاب را از آموزش و پرورش، مهد کودک و خانواده ها شروع کرد زیرا در این صورت نسل جدید با پیامدهای منفی بی‌عفتی و مثبت رعایت حجاب آشنا می‌شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن در حال پاشیدن بذر نفاق و ۲ دستگی در جامعه از طریق جنگ شناختی است، گفت: دشمن در حال تلاش برای ایجاد جنگ شناختی و دودستگی در جامعه است ولی عده‌ای نباید در زمین دشمن بازی کرده و به این دو دستگی دامن بزنند.

به گفته عباسی، تنها راه حل برای موفقیت در جنگ شناختی توجه به مسائل شرعی، اقناعی و اعتقادی است.

وی با اشاره به نقش قابل تامل صداوسیما در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در کشور و به ویژه گیلان بیان کرد: صداوسیما باید صاحب نظران موفق حوزه عفاف و حجاب دعوت کند تا مردم با این افراد آشنا کرده و در بخش زیبا شناختی برای مردم صحبت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید لباس و پوشش‌های مذهبی را برای دختران و پسران معرفی شوند، افزود: برخی لباس‌ها در اشاعه پوشش اسلامی تأثیر بسیار زیادی دارند از این رو نهادهای مربوطه و فرهنگی باید اینگونه لباس‌ها را تولید کرده و برای دختران و پسران معرفی کنند.

پایان پیام/۳۳۸۹




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×