» آخرین اخبار » گیلان » تولید۳ میلیون اصله نهال در گیلان

تولید۳ میلیون اصله نهال در گیلان

خرداد ۲۱, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرخوش کرم زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید بیش از سه میلیون اصله نهال در نهالستان‌های گیلان اظهار کرد: تاکنون سه میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در هشت نهالستان فعال گیلان تولید شده که قرار است در فصل درختکاری در مناطق مختلف استان کاشته شود.

وی از تولید بیش از ۹ میلیون اصله نهال امسال در گیلان خبر داد و افزود: بیش از چهار میلیون اصله نهال قرار است در بخش دولتی تولید شود.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، نهال‌های کاشته شده را به نام خود، همراه با تاریخ و موقعیت کاشت ثبت کنند.

کرم زاده با اشاره به تولید سه میلیون نهال در نهالستان پیلمبرا در رضوانشهر در سال گذشته، تصریح کرد: افرا، توسکا، ون، شیردار، بلوط بلند، مازو، انجیلی، گیلاس وحشی و انواع درختان سوزنی برگ مانند کاج تدا و سرو خمره‌ای از جمله گونه‌های بومی است که در نهالستان‌های گیلان کاشته می‌شود.

وی از تولید نهال صنوبر در گیلان برای حمایت از زراعت چوب در استان خبر داد و گفت: احیای پوشش گیاهی آسیب دیده در استان، ایجاد اشتغال مرتبط با صنعت چوب و ایجاد درآمد از اهداف زراعت چوب در استان است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×