» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری کارگاه آموزشی ارزیابی ایستا و پویای ورزشکاران آماتور و نخبه

برگزاری کارگاه آموزشی ارزیابی ایستا و پویای ورزشکاران آماتور و نخبه

اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۲ 0۰

به گزارش گیل سو، کارگاه آموزشی ارزیابی ایستا و پویای ورزشکاران آماتور و نخبه با مدرسی محمد دلاوری کارشناس ارشد آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی با حضور بیش از ۵۰ شرکت کننده در محل آمفی تئاتر هیأت پزشکی ورزشی گیلان برگزار شد .

در این کارگاه در خصوص استفاده از صفحه شطرنجی و FMS توضیحاتی ارائه شد.

دلاوری در حاشیه این کارگاه ، هدف از برگزاری را ارزیابی بدنی افراد برای گرایش به ورزش های مختلف خواند و گفت : در ارزیابی های ایستا ساختارهای اسکلتی،و عضلانی فرد برای پرداختن به رشته های ورزشی بررسی می گردد و تناسب وضعیت جسمی با رشته ورزشی مشخص می شود.

وی افزود : در تست های پویا ، توان ورزشکار از لحاظ عملکردی مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر فرد بتواند از آزمون های ایستا و پویای سربلند بیرون آید ، صد در صد خواهد توانست در ورزش مورد نظر به موفقیت دست یابد.

دلاوری با اشاره به اهمیت ارزیابی ها در کاروان های ورزشی پیش از مسابقات اذعان داشت : عموما ورزشکارانی که در تست ها سنجیده می شوند و نتایج مثبتی دریافت می کنند ، پیش بینی کسب مدال در مسابقات توسط آنان قطعی است.

وی همچنین در زمینه ثبت نام نوجوانان در رشته های ورزشی توسط خانواده عنوان کرد : با استفاده از تست های ایستا می توان نوجوان را برای ورود به رشته ورزشی سنجید و در نتیجه از میزان موفقیت وی برای گرایش به آن ورزش آگاه شد.

وی گفت : تست های پویا و عملکردی معمولا برای ورزشکاران استفاده می شود چون حرکات سنگین تر است و نیاز به سطح خاصی از آمادگی جسمانی و بدنی دارد.

گفتنی است این کارگاه آموزشی با حضور شرکت کنندگانی از مربیان مختلف رشته های ورزشی برگزار شد.

خبرنگار : طاهره ریحانی

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×