» دسته‌بندی نشده » نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند برگزار می‌شود

نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در سمرقند برگزار می‌شود

فروردین ۱۶, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان ۱۳ ماه آوریل (۲۴ فروردین ماه) در سمرقند برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام این رسانه، در این نشست درباره رویدادهای مهم افغانستان گفتگو و تبادل نظر خواهد شد.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در این باره ادامه داد: ما در آینده‌ ای نزدیک رویدادهای مهمی در خصوص افغانستان داریم. نشستی در سطح وزیران امورخارجه کشورهای همسایه افغانستان و روسیه ۱۳ آوریل در سمرقند برگزار و در آنجا درباره افغانستان بحث خواهد شد.

«ضمیر کابلوف» درباره‌ گروه ۵ که به تازگی از سوی مسکو و تهران برای حل و فصل مساله افغانستان ایجاد شده است، گفت: این گروه به علت ناسازگاری پاکستان مبنی بر حضور هند، تا کنون به هیچ پیشرفتی دست نیافته است.

از سویی، «سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: نماینده حکومت طالبان باید در چنین نشست‌ هایی دعوت شود.

رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به طلوع‌ نیوز گفت: هر نشستی که در مورد افغانستان برگزار می شود، اگر در سطح منطقه باشد یا جهانی، لازم است که هیات طالبان به عنوان یک طرف اصلی دعوت شود تا حقایق عینی در مورد افغانستان را در برابر شرکت کنندگان قرار دهد و راهکار خود را روشن کند.

برخی کارشناسان مسائل سیاسی، برگزاری چنین نشست‌ هایی درباره افغانستان را مثبت می‌ خوانند.

به گزارش طلوع، گروه ۵ دو ماه پیش با هدف همکاری مشترک میان کشورهای همسایه برای استقرار ثبات در افغانستان و مقابله مشترک با چالش‌ های امنیتی، هراس‌ افکنی و اقتصادی از سوی مسکو و تهران ایجاد شد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×