» دسته‌بندی نشده » رهبر انقلاب: برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاه‌ها و بخش‌های کشور اولویت آن را بپذیرند

رهبر انقلاب: برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاه‌ها و بخش‌های کشور اولویت آن را بپذیرند

فروردین ۱۵, ۱۴۰۲ 0۰


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان سابق و فعالان اجتماعی و فرهنگی، عصر امروز(سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

شعار امسال حساس و مهم است. شعارهای اقتصادی به معنای بی‌اعتنایی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست. یک اقتصاد نابسامان بر فرهنگ جامعه هم اثرگذار است.

 برای عملی شدن شعار امسال باید دستگاهها و بخش‌های کشور اولویت آن را بپذیرند. همه همت‌ها و اراده‌ها در طول سال باید متوجه این نقطه کانونی باشد.

مشارکت دادن مردم از الزامات تحقق شعار سال است. با جلب عملی مشارکت مردم، رشد تولید قطعی خواهد بود.

ماه رمضان، ماه ذکر است. ماه یاد است. ماه تابیدن انوار ذکر الهی بر دلهاست. این را به راحتی از دست ندهیم. هیچ‌وقتِ سال، این اندازه، دلها آماده‌ی تلقّیِ انوارِ الهی، انوار هدایت الهی، برکات الهی، رحمت الهی نیست. این ماهِ رمضان است. ماهی که یک شب در آن هست که برتر از هزار ماه است: خَیرٌ مِن أَلْفِ شَهر. ماه تلطیف دل و جان است؛ این زندگی مادّی، بخصوص زندگی ماشینی، روابط ما را، درون ما را، باطن ما را، عملکرد ما را از لطافت می‌اندازد، مثل چرخی که احتیاج به روغن‌کاری دارد تا راحت بچرخد تا سایشِ مضر نداشته باشد، ذکر و دعا در این ماه چنین نقشی را ایفا میکند، ما را تلطیف می‌کند؛ دلهایمان را، جانهایمان را، با تلاوت قرآن، با دعاهای شبانه‌روزی، با خود روزه، با شب قدر.

در حال تکمیل…




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×