» آخرین اخبار » گیلان » رشت در آستانه ثبت جهانی صنایع‌دستی / دولت سیزدهم از صنایع‌دستی حمایت می‌کند

رشت در آستانه ثبت جهانی صنایع‌دستی / دولت سیزدهم از صنایع‌دستی حمایت می‌کند

اسفند ۹, ۱۴۰۱ 0۰


به‌ گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در حاشیه بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی از پیاده‌راه و خانه هنرهای صنایع‌دستی رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنایع‌دستی از دیر باز تأثیر و نقش بسیار مهمی در اقتصاد مردم گیلان به ویژه برای بانوان داشته است.

وی در نشستی که ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی با بانوان فعال صنایع‌‌دستی و هنرهای سنتی در مجموعه «گیل بانو» داشتند، گفت: تعامل بین هنرمندان جهت ارتقای سطح کیفی محصولات و ایجاد بستر مناسب به منظور عرضه و بازاریابی تولیدات و صنایع‌دستی بانوان جزو اولویت‌های سازمان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با تأکید بر فراهم کردن بستر مناسب برای عرضه محصولات صنایع‌دستی تصریح کرد: بانوان توانمند استان با ارائه محصولات خود در جامعه و همچنین بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی موفق شدند گام مفیدی در زمینه درآمدزایی خود و خانواده‌شان بردارند.

جهانی با بیان اینکه ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی به صورت جدی از سوی دولت سیزدهم دنبال می‌شود، افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور در ورودی‌های هر شهر تا پایان سان آینده باید یک بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دولت بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی تأکید دارد، گفت: در همین راستا در وزارت میراث‌ فرهنگی شاهد برنامه‌های بسیار جامع برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی هستیم و امیدواریم این اقدامات بیش از پیش تداوم یابد.

 

به گزارش فارس، ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به منظور بررسی امکانات و توانمندی‌های شهر رشت جهت ثبت در شبکه جهانی شهرهای صنایع‌دستی، از شهر رشت بازدید کردند.

در این بازدید که با همراهی ریاست و اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت، مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و همچنین مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت انجام شد، ارزیابان از پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت(شهرداری رشت) و ساختمان صنایع‌دستی رشت بازدید کردند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×