» آخرین اخبار » یادداشت » عملیات مافیایی نظام سلطه

عملیات مافیایی نظام سلطه

مهر ۳۰, ۱۴۰۱ 0۰


خبرگزاری فارس؛ یادداشت- سیدرضا صدرالحسینی: در هفته‌های اخیر از یکی دیگر از زوایای پنهان عملیات ترکیبی یا جنگ هیبریدی علیه ملت ایران رونمایی شد. این عملیات که ابتدا در فضای مجازی شکل گرفت بسرعت، از فضای حقیقی سر درآورد. ادعاهای واهی علیه ایران با فاصله بسیار کوتاهی در جوامع بین‌المللی بویژه از سوی امریکایی‌ها و با برنامه‌ریزی‌های دقیق و عملیات روانی-رسانه‌ای رژیم صهیونیستی مطرح شد. آنچه که از سوی این کشورها انجام شد به یکی از توافقات گذشته ایران و روسیه بازمی‌‌گردد.

به بیان دیگر، توافقات نظامی بین دو کشور روسیه و جمهوری اسلامی ایران که از سال‌های گذشته وجود داشته سبب ادعاهای واهی دشمنان کشورمان شده است. متأسفانه در حین عملیات روانی و در مسیر کوتاه زمانی که توسط رسانه‌های عبری و با مدیریت رژیم صهیونیستی انجام می‌‌شد، با شدت هر چه تمام‌تر موضوعی به نام حضور «سلاح»‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین و کشتار مردم غیرنظامی این کشور عنوان و با فاصله بسیار کوتاه دیگری، حضور مستشاران نظامی ایران در روسیه و بلافاصله شایعه فروش «موشک‌های زمین به زمین جمهوری اسلامی» به روسیه مطرح شد.

محور همه این اتهام‌زنی‌ها، همکاری جمهوری اسلامی ایران در کشتار مردم غیرنظامی اوکراین بود که البته با توجه به شدت عملیات رسانه‌ای در این مورد، تکذیب‌های متعددی که از سوی جمهوری اسلامی انجام شد مورد بی توجهی گسترده قرار گرفت. با توجه به این فضاسازی و شایعه افکنی، این موضوع در مجمع عمومی شورای امنیت سازمان ملل نیز مطرح شد. در این ارتباط مقامات سیاسی امریکا و اروپا یک بار دیگر همزمان با هم، ایران را در زمینه‌های حقوق بشری محکوم کرده و اعلام کردند که بدین وسیله تحریم‌های فزاینده‌ای را علیه ملت ایران آغاز خواهند کرد.

البته خود مقامات ذیربط در امریکا و اروپا بخوبی می‌‌دانند که شاید هیچ تحریم دیگری باقی نمانده باشد که علیه ایران انجام بدهند اما به زعم آنها باید تلاش کرد تا مسائل ایران در تیتر نخست خبرها برای منکوب کردن جمهوری اسلامی باقی بماند و این تصمیم، پیامدهایی در حوزه حقوق بشری یا تحریم‌های بین‌المللی یا هرگونه روابط دیپلماتیک، خواهد داشت. آنچنان که در ارتباط با این مسأله پویش فضای مجازی درخصوص اخراج سفرای جمهوری اسلامی در برخی کشورها مطرح است.

همه این اتفاقات رخ می‌‌دهد تا یک کشور به هدف خود برسد. عدم موفقیت امریکایی‌ها در احیای توافقنامه برجامی که منافع جمهوری اسلامی در آن لحاظ نشود، جریان مافیایی نظام سلطه را به این واداشته که به شیوه‌های گوناگون فشار به مقامات مذاکره کننده جمهوری اسلامی متوسل شوند. امریکایی‌ها پس از بهره‌گیری کافی از اغتشاشات، حالا موضوع پهپاد را به همراه کشورهای اروپایی علم کرده‌اند، تا مذاکره کنندگان ما را به دور میزی جمع کنند که در آن کمترین امتیازات را برای ایران در پی خواهد داشت. اما جمهوری اسلامی که در گذشته بارها نشان داده که از هیچ امتیازی در مذاکرات برجام کوتاه نیامده این بار هم کوتاه نخواهد آمد. 

پایان پیام/




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×