» آخرین اخبار » گیلان » فرهنگ‌سازی عمومی با همراهی مردم و رسانه‌ها در ایمنی جاده‌ها موثر است

فرهنگ‌سازی عمومی با همراهی مردم و رسانه‌ها در ایمنی جاده‌ها موثر است

مهر ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در همایش تجلیل از راهوران محله و سفیران ایمنی گیلان بعنوان طلایه داران فرهنگ ترافیک و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی نیروهای پلیس راهور، راهداران، امدادگران و متولیان حوزه ایمنی برای ایجاد نظم و آرامش و رفاه مردم اظهار کرد: فرهنگ‌سازی عمومی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارائه آموزش‌های لازم، پیشگیری از خطرات احتمالی در جاده‌ها و مسیرهای روستایی یک ضرورت و دارای اولویت است. 

وی با اشاره به اینکه ۲۲۹ دهیار روستای بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت راهور محله هستند، گفت: با اولویت روستاهای پرتردد و حادثه‌خیز استان، همیاری و همراهی بیشتر دهیاران در قالب راهوران محله نقش موثری در کاهش تصادفات و تسهیل عبور و مرور دارد و باید این طرح تقویت شود. 

استاندار گیلان با اشاره به آمار تصادفات عابرین پیاده و موتورسواران در گیلان افزود: با توجه به اینکه ۵۷ درصد از جانباختگان ناشی از تصادفات در استان را عابرین و موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند، آموزش‌های لازم با همکاری رسانه‌ها بویژه صدا و سیما برای فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات در کنار ایمن‌سازی جاده‌ها و معابر، بسیار ضرورت دارد. 

نماینده عالی دولت در گیلان، پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس را شعاری به عنوان سرلوحه کار فراجا دانست و بیان کرد: در کنار همراهی مردم و اقدامات ارزشمند و ستودنی نیروی انتظامی در حفظ امنیت و آرامش آحاد جامعه و تلاش پلیس راهور برای سلامت جان و مال مردم، باید به زیرساخت‌ها و ایمن‌سازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی نیز توجه داشت. 

عباسی با بیان اینکه فراجا شهدای عزیزی را در راه امنیت و آرامش ایران اسلامی تقدیم کرده است، گفت: حضور پلیس به عنوان حامی مردم اکنون خارچشم دشمنان شده و هر چه این سرمایه اجتماعی تقویت شود، ایفای ماموریت‌ها و اجرای مسؤولیت‌های پلیس با تاثیرات ماندگارتر و عمیق‌تر همراه خواهد بود. 

وی با اشاره به حجم بالای ورود و حضور مسافران به گیلان تصریح کرد: مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیز راه و شهرسازی و دیگر متولیان امر شرایط قابل قبولی در راستای ایمنی جاده‌های استان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و استفاده از پژوهش‌های علمی را فراهم کنند. 

استاندار گیلان به‌ عدم جانمایی مناسب برخی کنارگذرها که بجای تسهیل در عبور و مرور به بخشی از شهرهای استان تبدیل شده است اشاره کرد و افزود: اعضای شورای ترافیک باید با کمک متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان با نوآوری در کاهش آسیب‌ها در این بخش بهتر از گذشته عمل کنند. 

به گفته وی، حجم تردد در جاده‌های گیلان و ورود ۱۱ میلیون خودرو در شش ماه نخست امسال علاوه بر تردد جمعیت ساکن در استان، نشان‌دهنده این است که باید با برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه مناسب‌تر به ایمن‌سازی جاده‌ها توجه ویژه داشت. 

وی همچنین ایمنی را رکن مهم حمل و نقل برشمرد و گفت: رانندگان باید با قانونمداری، حافظ سلامت خود، خانواده و هموطنان باشند و جان کسی را به خطر نیندازند. 

عباسی با بیان اینکه با توجه به افول بیماری کرونا و رفع محدودیت ها، تعداد سفرها و حجم ورودی مسافران به استان گیلان به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر، افزایش پیدا کرده، افزود: در این راستا دستگاه‌های متولی، موظف به اجرای قانون و ایجاد نظم در جاده‌ها برای بهبود شرایط ایمن همراه با آرامش برای مردم هستند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه مسؤولان، رعایت کنندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را تشویق کنند، تصریح کرد: به طور قطع با اطلاع‌رسانی دقیق، تولید محتواهای مناسب و ارائه آموزش‌های لازم از طریق بسترهای فضای مجازی، رسانه‌ها و صداوسیما و نیز استفاده از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها، می‌توانیم شاهد کاهش حوادث و مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی باشیم. 

به گفته استاندار گیلان، نیاز است از همه ظرفیت‌های موجود در مدارس، دانشگاه‌ها و نمازهای جمعه و جماعات برای فرهنگ‌سازی تحت عنوان سفیران ایمنی استفاده شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×