» آخرین اخبار » گیلان » انجام تجهیز کارگاه سد دیلمان تا یک ماه دیگر/ اگر مردگان بقعه برفجان زنده شوند؛ خودشان آدرس ها را پیدا می کنند

انجام تجهیز کارگاه سد دیلمان تا یک ماه دیگر/ اگر مردگان بقعه برفجان زنده شوند؛ خودشان آدرس ها را پیدا می کنند

مهر ۱۹, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش پایگاه خبری گیل سو به نقل از درسیاهکل، رسول فرخی میکال در جمع نمازگزاران سیاهکل، با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله خود، اظهار کرد: بودجه شهرستان سیاهکل در سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان بود و امسال با افزایش ۲۲۴ درصدی به بیش از ۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است که البته این نیز کامل نیست و در همه حوزه های انتخابیه در حال پیگیری برای افزایش بودجه هستیم.

وی با اشاره به دغدغه اصلی مردم در حوزه شهری شهرستان سیاهکل گفت: با توجه به مشکلاتی که در شهرداری در سنوات گذشته داشتیم نتوانستیم، دعوت کردیم، یک کمربندی دور شهر طراحی کردیم، در کمربندی خیام ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شد تا این پروژه تمام شود و نزد دکتر قالیباف رفتم و تمام جلساتی که نزد بزرگان بودیم سعی بر رفع مشکلات داریم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه در گذشته شهر سیاهکل به عنوان ۱۶ بلده ایران بوده و ۱۰۰ سال است که شهرداری داریم، بیان کرد: پیگیری ها متعددی شد که ۲۰ میلیارد تومان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص دادند که متأسفانه روشن نبودن وضعیت شهرداری چه در گذشته و متاسفانه در حال باعث شده که مردم دارند متضرر می شوند.

*** کلام آخر؛ اگر همین روند ادامه پیدا کند اعضای شورای شهر متضرر می شوند نه مردم
فرخی با بیان اینکه این حق مردم با فرهنگ، متدین و دیندار شهرستان سیاهکل نیست، تأکید کرد: از عزیزان شورای شهر انتظار دارم وضعیت را مشخص کنند و اگر همین روند ادامه پیدا کند فکر می کنم خودشان متضرر شوند، مردم متضرر نمی شوند، این آخرین کلام من است، حوزه قانون گذاری ما طوری هست که مشکلی پیش نیاید، باز هم من از دوستان انتظار دارم قبل از کشیده شدن به شورای حل اختلاف بنشینند و یک نفر را انتخاب کنند.
وی افزود: بعد از انتخاب آقایان، آن ها را دعوت کردم و گفتم یک انتظار از شما دارم، هر پنج نفر به یک نفر رأی بدهید و من هم ششمین نفر و مسئولین نیز پشت شما هستند تا مشکلات چهار سال گذشته را حل کنیم، آقایان آنجا اوکی دادند، ولی در عمل چیز دیگری شد و انتظار داریم این موضوع را حل کنند.

*** تا یک ماه دیگر تجهیز کارگاه سد دیلمان انجام می شود
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه بیش از ۴۰ تا ۵۰ سال مردم دیلمان در انتظار سد هستند، گفت: مجوز ماده ۲۳ جذب اعتبارات ملی را گرفتیم و از محل اعتبارات نماینده نیز ۵ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شد، مناقصه رفته و افراد مشخص شوند و تا یک ماه دیگر تجهیز کارگاه برای اجرای این سد انجام می شود.

فرخی در رابطه با موضوعات فرهنگی سیاهکل ابراز کرد: سیاهکل دروازه جهان اسلام بوده و ۱۰۰ سال قبل در همین منطقه حکومت داشته است.
وی افزود: به مسئولین مربوطه گفتم که بزرگترین مشکلی که در کشور وجود دارد نگاه بخشی است و این نگاه معطوف به افرادی است که پیش شما نفر دارند، وگرنه چرا برای آل بویه هیچ همایشی برگزار نشده است، مجوز را سال گذشته گرفتیم، ولی متاسفانه هنوز این همایش برگزار نشده است و مجدد پیگیر برگزاری آن با اهتمام مدیرکل ارشاد استان و شهرستان و سایر مسئولین هستیم.
*** مجوز بخش خصوصی برای کاروانسرای تی تی دریافت شد
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در رابطه با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: کاروانسرای تی تی مجوز ثبت جهانی گرفته و برای آن مجوز بخش خصوصی نیز گرفته ایم و برای خانه عضدی و حمام تاریخی دیلمان نیز مجوز موزه مردم شناسی گرفتیم که این حوزه می تواند در منطقه ما اشتغال ارزان قیمت انجام کند.
*** دریافت ۲ میلیارد توان برای اتمام پروژه سینمای سیاهکل
فرخی بیان کرد: در حوزه فرهنگ نیز ۲ میلیارد توان برای سینمای سیاهکل گرفته ایم تا این پروژه نیز به اتمام برسد.

*** تخصص های لازم در بیمارستان سیاهکل آمده اند
وی با بیان اینکه حوزه درمان یکی از مشکلات اصلی استان گیلان است، گفت: قبل از انتخابات در یکی از سخنرانی ها گفتم که ما در سیاهکل درمانگاه داریم، نگوییم بیمارستان، این استراتژی من بود که در سطح ملی که آن را پیگیری کردم و امروز الحمدالله بیمارستان شهرستان سیاهکل است یعنی تخصص های لازم همه در بیمارستان شهر آمده اند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل افزود: تلاش کردیم قسمت جراحی بیمارستان را به جایی برسانیم، دستگاه سونوگرافی و دیالیز برای آن گرفتیم، حدود ۶۰۰ میلیون تومان نیز تنخواه گرفتیم تا مسائل اولیه بیمارستان را حل کنیم.
فرخی بیان کرد: مرکز جامع سلامت دیلمان را با پیگیری هایی که کردیم تبدیل به بیمارستان محلی کردیم و سونوگراقفی و پاتوبیولوژی و دستگاه دیالیز را نیز خواهیم گرفت.
*** اگر مردگان بقعه برفجان زنده شوند؛ خودشان آدرس ها را پیدا می کنند
وی با بیان اینکه راه یکی از بحث های مهم سیاهکل است، گفت: شهرستان سیاهکل با توجه به موقعیت تاریخی و جغرافیایی در کشور، به حداقل جایگاهی که می بایست برسد نیز نرسیده است، اگر خداوند همه مردگان بقعه برفجان را زنده کند، نیاز به آدرس دادن نیست، آن ها خودشان آدرس ها را پیدا می کنند، یعنی اینقدر شهر ما از توسعه در استان عقب افتاده است.

*** زیرگذرها و روگذرهای جاده سیاهکل به سنگر حذف شدند
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه ها را بر اساس وضعیت موجود پیگیری کردیم، خاطرنشان کرد: در رابطه با راه سیاهکل به سنگر که به اتوبان مرگ شهرت دارد نزد وزیر رفتم و گفتم آن نقشه و مشخصات که تعریف شده بود از جمله احداث زیرگذرها و روگذرها حذف شده و این واقعا شان این من مردم نیست، اتوبان سراوان – سنگر – سیاهکل مربوط به سیاهکل نیست و ملی است و باید پیگیری شود.
فرخی افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز در شورای برنامه ریزی استان گیلان اعتراض کردم و گفتم این پروژه باید ادامه داشته باشد تا نواقص آن را برطرف کنیم و ۲ کیلومتر آن نیز اصلاح شد.
*** با اجرای ماده ۵۶؛ ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جاده بازکیاگوراب به سیاهکل دریافت می شود
وی در رابطه با جاده بازکیاگوراب به سیاهکل، گفت: مبالغ اعتباری این پروژه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است، ولی بنده پیگیری و تلاش کردم تا ماده ۵۶ بخش خصوصی با عاملیت بانک صادرات انجام شود، با پیگیری های دکتر قالیباف و بسیج تمامی دست اندکارا، اگر ماده ۵۶ اتفاق بیافتد، ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای این جاده خواهیم گرفت تا مشکل برطرف شود.

*** کارخانه سیمان دیلمان باید مسئولیت اجتماعی خود را رعایت کنید
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در رابطه با جاده سیاهکل به دیلمان بیان کرد: این جاده هم برای دولت و هم قسمت عمده آن برای کارخانه سیمان است.
فرخی افزود: به هر حال یک وصله ناجوری در دیلمان و در حوزه شهرستان سیاهکل ایجاد شده است، ما چندین جلسه نشستیم و گفتیم میخواهیم کمک کنیم، ولی شما هم باید مسئولیت اجتماعی خود را رعایت کنید، هم من و همه مدیران شهرستان این نگاه را دارند.
وی گفت: درصد سود را مطرح کردیم و آقایان گفتند برای سهامداران است، من در نهایت نمایندگان گیلان را بردیم دیلمان و از ۱۳ نفر امضا گرفتم که کارخانه سیمان باید این مسئولیت را انجام دهد.
*** ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و ۴ هزار تن سیمان برای جاده سیاهکل به دیلمان دریافت شد
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل افزود: نزد وزیر و معاون وزیر رفتیم و گفتیم شما منطقه را ببنید، نیاز نیست من هم باشم، ایشان معاون خود را فرستاد و ۲۰ میلیارد تومان برای همین جاده گرفتیم و همین هفته ۴ هزار تن سیمان دریافت شد و با این اعتبارات ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکل این جاده برطرف می شود.
فرخی خاطرنشان کرد: یک مصوبه ای پیدا کردم که برای سال ۸۴ بود و در آن مطرح شده بود جاهایی که پیگیری هستیم باید چراغانی آن انجام شود و با پیگیری نزد مدیرعامل برق کشور کارها انجام شده و این روشنایی نیز باید انجام شود.

وی گفت: راه های روستایی استانی است و اعتبارات استانی ۱۵ درصد می باشد، ارتباطاتی پیدا کردیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را از جمله مسیر سیاهکل به تازه آباد را برطرف کنیم و چند جلسه برگزار کردیم که اداره آبیاری آن را به اداره راه و ترابری واگذار کند که مشکلات حقوقی پیش آمد و ورود نکردند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ابراز کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۰ ما اعتبارات بدی نیست، اما برای من راضی کننده نیست، زیرا مشکلات انباشته سیاهکل خیلی زیاد است.

فرخی گفت: در بخش آب و فاضلاب ۳۱ میلیارد تومان به شهرستان سیاهکل اختصاص داده شده است و اولویت بندی ها را با روستاهای محروم که هنوز از مشکل آب برخوردار هستند هدف گذاری کردیم که ۲۵ درصد از مشکلات کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان وزیر پیشین ورزش که در گذشته استاندار گیلان بود، ۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد برای زمین چمن برای سیاهکل تشک گرفته شد.

*** یکی از دغدغه های اصلی مردم ما بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دغدغه های اصلی مردم ما بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است که به صورت جدی در این بخش مشکل داریم، انا لله و انا الیه راجعون، مردم را به اینجا رساندیم، ماده ۴ را گرفتیم تا مشکل مردم شهرستان برطرف شود، املاکی که در اختیار مردم است مورد بررسی قرار گیرد تا این مشکل برطرف شود و اعتبارات ملی نیز برای بنیاد مسکن گرفته ایم تا این مشکل برطرف شود.

*** پیگیر ورود سرمایه گذار به شهرک صنعتی سیاهکل هستم
فرخی در رابطه با مشکلات پیرامون شهرک صنعتی سیاهکل، گفت: معاون وزیر را آودم و ۸۰۰ میلیون تومان برای آسفالت آن و یک دستگاه ماشین آتش نشانی دریافت کردیم و پیگیریم که افراد سرمایه گذار بیایند و امکانات را فراهم می کنیم تا بتوانند در آن کار کنند.
*** با راه اندازی شهرک گلخانه ای دیسام برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می شود
وی بیان کرد: برای راه اندازی شهرک گلخانه ای در دیسام با مسئولین دادگستری و با معاونین بانک کشاورزی رایزنی هایی انجام شد و اعتبارات لازم گرفته شد و این پروژه در حال انجام است، با شروع به کار آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر شغل در سیاهکل ایجاد می شود.
*** مجوز شهرک صنعتی دیلمان اخذ شد
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: دیلمان مجوز شهرک صنعتی اخذ شده و باید پیگیری های لازم توسط مسئولین انجام شود.

***پروژه جاده ابریشم سیاهکل را از بن بست بیرون می آورد

فرخی با اشاره به ایجاد یک نگاه تاریخی در شهرستان سیاهکل، تصریح کرد: من در زمان انتخابات به روستای کمنی رفتم، گفتند آقایان فقط برای رأی می آیند و بعد از آن ما را نمی شناسند، در هفته سوم ورود به مجلس پیگیری راه تاریخی ابریشم را انجام دادم، مطالعات انجام شد و در قالب یک تذکر و سئوال به وزیر راه که چرا این راه نباید احیا شود و پس از آن از ۷۰ نفر نماینده امضا گرفتم و بعد با نمایندگان قزوین نشستیم و صحبت کردیم تا این رویداد تاریخی در دیلمان انجام شود.
وی افزود: به لطف خدا این اتفاق افتاد و بالغ بر ۴۰۰ نفر از مردم و ۲ نماینده و معاون عمرانی استانداری و مدیران کل از استان قزوین که بالغ بر ۳۰ نفر بودند درسیاهکل نیز مسئولین شهرستانی و مدیران کل استان یک اتفاق تاریخی انجام شد و بازگشایی یک جاده را جزو مصوبه خود قرار دادیم و آن بخشی که در تعهد ما بود را در کمنی بازگشایی کردیم و به نماینده رودبار و انبوه زنگ زدم تا آن ها نیز انجام دهند، این را از مشکلات مردم می کاهد و سیاهکل را از بن بست بیرون می آورد.

*** مدیران از هفته آینده در نمازجمعه گزارش دهند و در کنار مردم بنشینند
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با تأکید برای ارائه گزارش مدیران شهرستان در تریبون نماز جمعه، گفت: از فرماندار سیاهکل می خواهم هر یک از مدیران شهرستان در نماز جمعه حاضر شوند و در کنار مردم بنشینند و مردم مشکلات خودشان را بگویند و این امر ادامه داشته باشد تا یک میز خدمت واقعی داشته باشیم و به امید خدا این اتفاق از هفته آینده خواهد افتاد تا یک اتحاد واقعی شکل بگیرد.
فرخی افزود: مثلث خدمت در یک شهرستان در حوزه اجرا فرماندار، در حوزه پیگیری نماینده و در حوزه همدلی امام جمنعه و شورای تأمین است و حوزه رفع مشکلات شهر نیز بزرگترین محور شهرداری است که ان شالله مثلث شهرداری هم مشخص شود تا بتوانیم دست در دست هم دهیم و آن چیزی که شایسته مردم ما است را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معطم رهبری؛ مجلس، دولت و قوه قضائیه انقلابی هستند و امیدواریم این مشکلات در شهرستان اگر می شود رفع شود و اگر در استان است نیز بنده پیگیری از استان و مجلس انجام دهم تا رفع شود و به یک جمع بندی برسیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: اولین رویکرد مجلس رفع تبعیض، حمایت از معیشت و رفع محرومیت، حمایت از تولید، شفافیت و حمایت از سلامت خانواده بوده است.
فرخی افزود: مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی، کم کردن حقوق کارکنانی حقوق بالایی دریافت می کردند، وضع مالیات برای خانه های لوکس و ویلایی گران قیمت از جمله کارهایی بود که مجلس تاکنون انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در استانداری کار می کردم و اشرافیت کامل به استان گیلان به ویژه لاهیجان و سیاهکل داشتم، از بدو ورود تلاش کردم وظایف نماینده که قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است را انجام دهم و پیگیری مسائل استانی و شهرستانی را انجام دهم و تاکنون ۲۳۰ تذکر و ۳۰ سئوال در حوزه بین المللی، کشوری، استانی و شهرستانی ارائه کرده ام و در این بین امتیازاتی را نیز اخذ کردیم.
انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×