» آخرین اخبار » گیلان » نان سیاهکل و مشکلاتی که همچنان پابرجاست!

نان سیاهکل و مشکلاتی که همچنان پابرجاست!

مرداد ۲۷, ۱۴۰۱ 0۰

به گزارش پایگاه خبری گیل سو به نقل از درسیاهکل، این روزها مردم شهرستان سیاهکل به خصوص مردمی که در شهر زندگی می کنند روزی نیست که صف های طولانی نانوایی ها را مشاهده و یا لمس نکرده باشند، صف هایی که علاوه بر صرف وقت، ممکن است مشکلات دیگری را نیز با خود به وجود بیاورد.

با آغاز طرح هوشمند سازی نانوایی ها؛ مردم انتظار داشتند مشکلات کمتر شود، ولی به دلیل عدم تکمیل این طرح، تاکنون مشکلات حل نشده و صف های نانوایی همچنان باقی است.

تعطیلی تعداد زیادی از نانوایی ها در روزهای تعطیل نیز از دغدغه های مردم است که با توجه به افزایش قیمت برنج و برخی از اقلام خوراکی و نیاز به تامین نان؛ موجب گلایه به حق مردم شده است.

تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان در اردیبهشت ماه امسال در جلسه شورای آرد و نان شهرستان سیاهکل ضمن نارضایتی از کیفیت نان گفته بود: زیبنده نیست که جلسه گذاشته شود ولی همچنان مشکل مردم حل نشود و صرفاً آمار سازی و تشریفاتی باشد، باید آنچه که در توان داریم در جهت رفع مشکل آرد و نان شهرستان سیاهکل گام های بسیار موثر و اثرگذار برداشت تا این معضل یکبار برای همیشه حل شود. (اینجا)

عنایت رضایی‌پور فرماندار آستارا در جلسه تنظیم بازار اقدام مشترک و آرد و نان این شهرستان با اشاره به لزوم توزیع مناسب آرد بر حسب سرانه مصرف، گفت: انتظار از سازمان غله گیلان، توزیع عادلانه آرد بر حسب جمعیت شناور و تقاضای مورد نیاز شهرستان است، آستارا جمعیت شناور ثابت و نه موقت دارد و سرانه ۹.۸ درصدی توزیع آرد برای این شهرستان مناسب نیست، چرا در اختصاص آرد، جمعیت شناور و گردشگری آستارا در نظر گرفته نمی‌شود؟ باید حداقل ۶ هزار کیسه دیگر علاوه بر ۲۴ هزار کیسه آرد دریافتی اکنون به شهرستان مرزی بندر آستارا اختصاص داده شود تا با سهمیه ۳۰ هزار کیسه بتوان مشکلات حوزه آرد و نان شهرستان را به حداقل ممکن رساند. (اینجا)

به گزارش درسیاهکل، شهرستان سیاهکل نیز به جهت موقعیت جغرافیایی و طبیعت زیبا، مانند آستارا دارای جمعیت شناور بالایی بوده و به خصوص در روزهای تعطیل حجم مسافر زیادی به سیاهکل می آیند که می بایست سهمیه آرد این افراد نیز تامین شود تا با ورود مسافرین؛ مردم شهرستان با مشکل مواجه نشوند که البته این مهم در سهمیه آرد شهرستان همجوار مورد توجه مسئولین ذیربط قرار گرفته اما درسیاهکل

گفتنی است حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس دادگستری گیلان اول مرداد امسال در نشست پیگیری مسائل آرد و نان استان، به مسئولین جهاد کشاورزی یک هفته مهلت داده بود تا مشکلات این حوزه را برطرف نمایند. (اینجا)

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×