» دسته‌بندی نشده » رئیس جمهور سابق کره جنوبی صلح در شبه جزیره کره را خواستار شد

رئیس جمهور سابق کره جنوبی صلح در شبه جزیره کره را خواستار شد

مهر ۱۲, ۱۴۰۱ 0۰


همزمان با شلیک یک موشک دیگر از سوی کره شمالی طی امروز (سه شنبه)، رئیس جمهوری سابق کره جنوبی خواستار صلح در شبه جزیره کره شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهوری سابق کره‌جنوبی در صفحه فیسبوک خود نوشت: اوضاع در شبه جزیره کره بار دیگر ناامن شده است. اما ما باید یکبار دیگر شروع کنیم. ما مسئول سرنوشت شبه جزیره کره هستیم.

اظهارات مون جائه این در پانزدهمین سالگرد اعلامیه چهارم اکتبر است که در آن “رو مو-هیون”، رئیس جمهوری وقت کره جنوبی و کیم جونگ ایل، رهبر درگذشته کره شمالی همکاری با یکدیگر را برای اعتمادسازی و همکاری در حوزه اقتصادی وعده دادند.

این اعلامیه که در پی نشست ۲۰۰۷ بین رهبران دو کشور در پیونگ یانگ بود در میانه تشدید تنش‌ها بین دو کره و تغییر دولت در سئول محقق نشد.

رئیس‌جمهوری سابق کره جنوبی همچنین ادامه داد: رهبران دو کشور طرح جسورانه خود را برای روابط بین دو کره و دورنمای صلح آمیز آن در اعلامیه چهارم اکتبر اعلام کردند.

وی گفت: متاسفانه اما این مساله به حقیقت نپیوست و به دولت‌های بعدی در دو کره نرسید. اما مسیر صلح در شبه جزیره کره و شکوه صلح آمیز آن آرزویی است که نمی‌توان از آن دست کشید.

مون جائه این با تاکید بر اینکه دو کره باید برای احیای روابط بین کره‌ای مبتنی بر “منافع و صلح ملی” تلاش کنند، از پیونگ یانگ خواست تا تحریکات موشکی خود را متوقف و به تعهد خود در تعلیق آزمایش های موشکی عمل کند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×