» آخرین اخبار » گیلان » معرفی نمادهای پرافتخار دفاع مقدس؛ تکلیف مسئولان در قبال جوانان

معرفی نمادهای پرافتخار دفاع مقدس؛ تکلیف مسئولان در قبال جوانان

مهر ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، یکی از تکالیف بزرگ مسئولان را معرفی نمادهای پرافتخار دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان دانست و گفت: اگر امروز شاهد حوادثی در سطح جامعه هستیم ناشی از آن خلاء هایی است که بین نسل انقلاب و نسل دفاع مقدس با نسل های سوم و چهارم ایجاد شده است.

محمد فائزی در نشست هم اندیشی جایگاه زنان در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان در رشت برگزار شد، با بیان اینکه زنان ایرانی در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش بی بدیلی را ایفا کرده اند، گفت: بدون همراهی زنان امکان این همه دستاورد برای نظام اسلامی میسر نبود.

وی با اشاره به نقش روحیه بخشی مادران و همسران رزمندگان در دوران دفاع مقدس، افزود: اگر این روحیه دادن ها نبود، رزمندگان ما آن عزم الهی و ایمان راسخ را برای دفاع جانانه و ماندگار و تاریخ ساز از مرز و بوم و انقلاب پیدا نمی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان یکی از تکالیف بزرگ مسئولان را معرفی نمادهای پرافتخار دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان دانست و گفت: اگر امروز شاهد حوادثی در سطح جامعه هستیم ناشی از آن خلاء هایی است که بین نسل انقلاب و نسل دفاع مقدس با نسل های سوم و چهارم ایجاد شده و پیوستگی جوانان و نوجوانان ما با ارزش ها و آرمان های نظام خوب برقرار نشده است.

فائزی با اشاره به مسئولیت سنگین و مهم آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده ساز، خاطرنشان کرد: خون های پاک شهدا برای حفظ و استمرار نظام اسلامی ریخته شده و لذا باید وفادار این خون ها باشیم و با عملکرد خودمان از انقلاب اسلامی دفاع کنیم و قطعا با عملمان سنجیده می شویم؛ نه حرفهایمان.

وی نگاه سیاسی به حوزه فرهنگ را مردود دانست و اضافه کرد: دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه بزرگی در حوزه فرهنگ سازی دارد ودستگاه های فرهنگی باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تا بتوانیم حال و هوای دفاع مقدس را زنده نگه داریم و فرهنگ و معارف آن را به نسل جوان منتقل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان شهدا را عین شعور دینی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی دانست و بیان کرد: امروز ۳۸۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی در استان گیلان داریم که ظرفیت خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است و باید محتوای ارزشی را به دانش آموزان برسانیم.

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در ادامه، کمیته زنان دفاع مقدس را ذیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: هر ساله برنامه های کمیته زنان دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز می شود و تا روز بزرگداشت شهدا ادامه دارد و طی این مدت برنامه ها و جشنواره ها و مسابقات و… متعدد را با محوریت زنان شهیده و جانباز و رزمنده و مادران و همسران شهدا و ایثارگران برگزار می کنیم.

وی از برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت با محوریت تکریم مادران و همسران شهدا و جشنواره رسانه ای حریم رسالت ویژه بانوان خبر داد و خاطرنشان کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره حریم رسالت در گیلان راه اندازی شدهاست.

رئیس کمیته زنان دفاع مقدس گیلان با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی فرهنگی و اجتماعی و مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه های موضوعی در سطح شهرستان ها، گفت: دستگاه های فرهنگی نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای ماندگار دفاع مقدس دارند.

یعقوب نژاد، از راه اندازی نخستین تشکل حوزه ایثار و شهادت استان گیلان خبر داد و متذکر شد: یکی از برنامه های کمیته زنان دفاع مقدس گیلان توسعه سازمان های مردم نهاد حوزه ایثار و شهادت با هدف نهادینه کردن فرهنگ و معارف دفاع مقدس است. در این راستا تشکیل اتاق های فکر و هیئت های اندیشه ورز نیز با حضور این سمن ها و خانواده های شاهد و ایثارگر نیز در دستور کار است.

وی همچنین به نقش دستگاه های فرهنگی در حوزه پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: مادران محور خانواده هستند و اگر می خواهیم جامعه ای آگاه و روشن داشته باشیم، باید نهاد خانواده را تقویت کنیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×