» دسته‌بندی نشده » کیشیدا: جنگ اوکراین، روابط ژاپن با روسیه را دشوار کرده است

کیشیدا: جنگ اوکراین، روابط ژاپن با روسیه را دشوار کرده است

مهر ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


نخست‌ وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) گفت که به دلیل شرایط اوکراین، روابط بین ژاپن و روسیه دشوار شده اما توکیو درخصوص مسیری جهت رسیدن به یک معاهده صلح با مسکو به شدت متعهد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن به قانونگذاران کشورش گفت: به دلیل وضعیت در اوکراین، روابط روسیه-ژاپن در جایگاه دشواری قرار دارد اما ما به شدت به مسیری جهت حل‌وفصل مسائل سرزمینی و رسیدن به یک معاهده صلح پایبند هستیم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که کیشیدا در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد که “متواضعانه” به خشم مردمی که از روابط حزبش با «کلیسای اتحاد» انتقاد می‌کنند، گوش خواهد داد و به قربانیان تجارت‌های تقلبی کمک خواهد کرد.

در جریان ارتباطات با «کلیسای اتحاد» که در دهه ۵۰ میلادی در کره‌جنوبی تاسیس شد و به دلیل افشای روابط نزدیک شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن با این کلیسا، فومیو کیشیدا مورد انتقاداتی قرار گرفته است. همچنین، شینزو آبه در ماه ژوئیه به دست فردی که او را حامی این کلیسا می‌دانست کشته شد.

کیشیدا در ابتدای جلسه پارلمان اظهار کرد: من به طور جدی و مستقیما به خواسته‌های مردم درخصوص رابطه‌مان با کلیسای اتحاد گوش می‌دهم.

وی وعده داد تا “حداکثر تلاش” خود را به کار بگیرد تا از طریق ارائه مشاوره‌های حقوقی دولتی به قربانیان تجارت‌های مشکوک این کلیسا کمک کند.

نخست وزیر ژاپن همچنین در بحبوحه قاطعیت روزافزون چین در منطقه و افزایش تنش‌های موشکی و تهدیدات هسته‌ای از جانب کره شمالی، نسبت به ایالات متحده، متحد ارشد خود متعهد شده تا توانایی‌های نظامی ژاپن را تقویت کند و قصد دارد با دنبال کردن الگویی از ناتو، هزینه‌های نظامی سالیانه خود را حدود دو برابر افزایش دهد و تقریبا به ۲ درصد تولید ناخالص داخلی برساند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر همکاری با ایالات متحده و سایر شرکا در منطقه و اروپا جهت ایجاد منطقه هند-پاسیفیک آزاد و باز، خاطرنشان کرد که امیدوار است گفت‌وگوها با چین را جهت ایجاد “روابطی سازنده و پایدار” ادامه دهند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×