» آخرین اخبار » گیلان » از ۱۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان رونمایی شد

از ۱۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان رونمایی شد

مهر ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان آیین رونمایی از ۱۴ عنوان کتاب دفاع مقدس استان گیلان با حضور شاعران و نویسندگان استان در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س) رشت رونمایی شد.

سرهنگ حسن حبیبی در این آیین، با تاکید بر لزوم تجلیل از حماسه آفرینان دفاع مقدس در سطح استان و شهرستان ها، اظهار کرد: آموزش و تربیت جزو مسائل تراز اول هر کشوری است.

وی آموزش و پرورش را یکی از نهادهای مهم تربیتی در کشور ما دانست و افزود: اگر می خواهیم آینده کشور را پیش بینی و ترسیم کنیم، باید جایگاه آموزش و پرورش را بسنجیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خانواده و مدرسه را دو نهاد مهم تربیتی در گذشته دانست و تصریح کرد: امروزه با نهاد فضای مجازی نیز مواجه هستیم که در تربیت جوانان و نوجوانان نقش ایفا می کند و کار دو نهاد دیگر را سخت کرده است.

حبیبی فرهنگیان را دلداده اسلام و انقلاب و رهبری دانست و عنوان کرد: شاهد عشق و ارادت دانش آموزان نیز نسبت به مبانی اسلامی و انقلابی در قالب راهیان نور و اعتکاف و اربعین و… هستیم.

وی تدوین کتاب را یکی از مصادیق جهاد تبیین دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم خوداتکایی و امید به آینده و تحقق آرمان های انقلاب و روحیه ایثار و مقاومت و دشمن ستیزی ما استمرار داشته باشد، باید به تبیین وقایع ملی و مذهبی بپردازیم و لذا نقش آموزش و پرورش و دانشگاه ها ویژه است.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با بیان اینکه در طول ۴۳ سال گذشته با انواع و اقسام توطئه های امنیتی علیه انقلاب و نظام و ایران مواجه بودیم و دفاع مقدس هشت ساله یکی از آنهاست، یادآور شد: ملت ایران در دوران دفاع مقدس به عزت و اقتدار رسیدند.

وی با اشاره به عبور دشمنان از فتنه های سیاسی و اقتصادی و هدف قرار دادن ریشه ها و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، گفت: جوانان و نوجوانان مخاطب برنامه های فرهنگی ما هستند و قطعا زبان فرهنگ و هنر بهترین زبان برای ترسیم و تبیین دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس است.

حبیبی، با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس در یک جنگ جهانی ایستادگی کردیم و حماسه آفریدیم، یادآور شد: امروز معلمان سفیر فرهنگی انقلاب اسلام هستند و باید فرهنگ ایثار و شهادت را به دانش آموزان منتقل کنند، زیرا فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس ما نقش محوری داشت و با تاسی به این فرهنگ می توانیم در همه حوزه ها گره گشا باشیم.

اسماعیل محمدپور، مدیر هنر و ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نیز، با بیان اینکه سال ۹۹ موفق به رونمایی از ۱۵ مجموعه شعر شاعران دفاع مقدسی در استان شدیم، عنوان کرد: سال گذشته نیز ۱۰ مجموعه داشتان کوتاه دفاع مقدس را از نویسندگان گیلانی به چاپ رساندیم.

وی از رونمایی از ۱۰ مجموعه نمایشنامه با موضوع شهدا و رزمندگان و ایثارگران گیلان تا ماه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی پنج عنوان کتاب دفاع مقدس و ۱۰ مجموعه نثر ادبی هم رونمایی خواهد شد.

مدیر هنر و ادبیات اداره کل حفظ آثار گیلان از دانش آموزان دارای استعداد در حوزه ادبیات و داستان نویسی خواست به کمک بنیاد حفظ بیایند و گفت: آمادگی آموزش نویسندگی و حمایت از چاپ و نشر کتاب های دفاع مقدسی را داریم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×