» آخرین اخبار » گیلان » اخذ ۱۱۴ سند برای موقوفات شهرستان رشت

اخذ ۱۱۴ سند برای موقوفات شهرستان رشت

مهر ۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس اوقاف رشت، با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۴ سند برای موقوفات شهرستان اخذ شد، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال نیز موفق به اخذ ۹۰ سند برای موقوفات شدیم که ۶۰ سند اخذ شده و ۳۰ سند در مرحله نهایی است.

عباس نیکخواه در نشست با خبرنگاران، با اشاره به برنامه های دهه وقف در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت، اظهار کرد: گلباران مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری محفل انس با قرآن در بقعه خواهر امام رضا(ع)، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نشست تخصصی وقف با همکاری جبهه فرهنگی استان، ویزیت رایگان در بقعه آقاسیدجیحون سیاه اسطلخ، عطرافشانی بقعه خواهر امام رضا(ع) و برپایی نمایشگاه وقف در محوطه این بقعه، افتتاح مجتمع وقفی گل گندم در بقعه امامزاده هاشم، توزیع بسته های معیشتی و کمک تحصیلی، برپایی خیمه های معرفت، نواختن زنگ وقف در مدارس و… از جمله این برنامه هاست.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ویژه کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت، برگزاری نشست بصیرتی، تجلیل از مدافعان سلامت در بیمارستان رازی و نشست با روحانیون و ائمه جماعت بقاع را از دیگر برنامه ها دانست و افزود: شهرستان رشت ۱۱۷۰ موقوفه دارد که ۴۳۸ موقوفه دارای درآمد است؛ همچنین ۵۲۳۸ رقبه داریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۴ سند برای موقوفات شهرستان اخذ شد، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال نیز موفق به اخذ ۹۰ سند برای موقوفات شدیم که ۶۰ سند اخذ شده و ۳۰ سند در مرحله نهایی است.

نیکخواه با تاکید بر اهمین سنددار کردن موقوفات و رقبات، از ثبت ۲۸ پرونده در سامانه بارای خبر داد و عنوان کرد: برنامه های فرهنگی و قرآنی در سطح ۲۱۹ بقعه متبرکه شهرستان برگزار می شود که شامل طرح ارامش بهاری در سطح ۲۳ بقعه، طرح نشاط معنوی در سطح ۲۱ بقعه، طرح ضیافت الهی در سطح ۸۰ بقعه، طرح بصیرت عاشورایی در سطح ۱۰۲ بقعه و… است.

وی با بیان اینکه در طرح ضیافت الهی امسال ۴۶۰ میلیون ریال نیت ختم قرآن داشتیم، گفت: طی مدت مذکور ۱۰ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان اجرای نیت شامل مذهبی، خیریه، اجتماعی، مدارس، علوم دینی، بقاع و مدارس داشتیم.

رئیس اوقاف رشت، با تاکید بر لزوم احصای نیازهای روز جامعه در حوزه وقف های جدید، خاطرنشان کرد: خیریت وقف های خود را به سمت و سوی امور اجتماعی به ویژه ازدواج جوانان ببرند که یکی از ضرورت های امروز است.

وی از توزیع ۸۵ بسته «مهر تحصیلی» به ارزش ۵۰۰ هزار تومان بین دانش آموزان نیازمند با محوریت بقاع متبرکه خبر داد و بیان کرد: شهرستان رشت میزبان شهرستان های غرب گیلان در مسابقات قرآنی اوقاف بود که با ۴۵۰ شرکت کننده برگزار شد و ۲۵ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

نیکخواه با اشاره به اجرای طرح توسعه بقعه سلیمانداراب رشت و بقعه آقاسیدشریف جیرده، اضافه کرد: به دنبال بهره وری موقوفات و درآمددار کردن آنها هستیم که در این راستا درآمد بقاع شهرستان رشت در نیمه نخست امسال ۵۰ درصد و درآمد موقوفات ۲۰ درصد رشد داشته است.

رئیس اوقاف رشت با بیان اینکه ۲۱۹ بقعه شهرستان رشد در سامانه سازمان اوقاف ثبت شده است، گفت: موقوفات در راستای خواست واقف هزینه می شود و امکان استفاده در جای دیگر وجود ندارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×