» دسته‌بندی نشده » اعلام آمادگی چین برای تقویت روابط با کره شمالی و افزایش ثبات منطقه

اعلام آمادگی چین برای تقویت روابط با کره شمالی و افزایش ثبات منطقه

شهریور ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


رئیس‌جمهوری چین امروز (جمعه) گفت، پکن آماده است تا روابطش با پیونگ‌یانگ را تقویت کرده و توسعه دهد تا ثبات، صلح، توسعه و شکوفایی این منطقه و کل جهان را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در پیام تبریک به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مناسبت هفتادوچهارمین سالگرد تاسیس این کشور گفت: چین آماده است تا با کره‌شمالی همکاری‌های استراتژیک داشته، هماهنگی‌ها را افزایش داده و به صورت مشترک روابط پکن و پیونگ‌یانگ را تقویت کند و توسعه دهد تا به ثبات، صلح، توسعه و شکوفایی این منطقه و حتی تمام جهان خدمت کند.

این رهبر چین با بیان اینکه این به نفع مردم هر دو کشور است، تاکید کرد که در سال‌های اخیر، کره‌شمالی به صورت مداوم در توسعه، اقتصاد و افزایش استاندارد زندگی مردم خود موفق بوده و توانسته با موفقیت با همه‌گیری کرونا مبارزه کند. او همچنین بیان کرد که چین به عنوان یک همسایه خوب و دوست نزدیک کره‌شمالی، صادقانه از این دستاوردها استقبال می‌کند.

در سال ۱۹۱۰، کشور کره به اشغال ژاپن در آمد. در ۱۹۴۵ پس از تسلیم ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم، کره به دو بخش تقسیم شد. بخش شمالی این شبه‌جزیره به اشغال اتحاد جماهیر شوروی درآمد و بخش جنوبی آن در تصرف آمریکا بود. مذاکرات اتحاد این دوبخش راه به جایی نبرد و در نهایت در سال ۱۹۴۸ دو کشور مستقل پدید آمدند.

در ۱۵ اوت آن سال، در بخش جنوبی، کاپیتالیست‌های متحد آمریکا «جمهوری کره» را به وجود آوردند و کمتراز یک ماه بعد، در نهم سپتامبر ۱۹۴۸، کمونیست‌های متحد شوروی «جمهوری دموکراتیک خلق کره» را تاسیس کردند.

امروزه از این دو کشور به ترتیب با نام‌های کره جنوبی و کره شمالی یاد می‌شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×