» دسته‌بندی نشده » نشست مقابله با بلایای طبیعی با حضور کیم جونگ اون

نشست مقابله با بلایای طبیعی با حضور کیم جونگ اون

شهریور ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


با رسیدن طوفان سهمگین “هینامنور” به بخش‌های جنوبی شبه‌جزیره کره، رهبر کره‌شمالی نشستی را با هدف بررسی سیستم جلوگیری و واکنش به بلایای طبیعی کشورش برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دیگر شرکت‌کنندگان در این نشست که روزهای یکشنبه و دوشنبه در پیونگ‌یانگ برگزار شد، آمادگی این کشور را بررسی کرده و درباره برنامه‌ها برای تقویت قابلیت‌های واکنش به بحرانش صحبت کردند.      

در این گزارش آمده است: کیم جونگ اون بر اهمیت تقویت توانایی مقابله با بحران برای تضمین جان مردم تاکید کرده و گفت طبق اصل “اول مردم” به عنوان اصلی‌ترین آرمان سیاسی، برای دولت و حزب حاکم هیچ چیز باارزش‌تر از جان و امنیت مردم نیست.

در ادامه این گزارش بدون ارائه جزئیات آمده است: کیم جونگ اون همچنین از “وظایف دقیق” قرار دادن جلوگیری از بلایای طبیعی در سطحی جدید در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

یکی از مقامات دولت کره جنوبی گفت، در حالی که جلسه مشابه واکنش به بلایای طبیعی کره شمالی در فوریه سال جاری میلادی به ریاست کیم توک-هون، نخست وزیر این کشور برگزار شده بود، حضور شخص کیم جونگ در این نشست دو روزه اخیز نشان داد که دولت پیونگ‌یانگ اون جلوگیری از خسات مربوط به بلایای طبیعی را یکی از اولویت‌های سیاسی اصلی قرار داده است.  

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×