» دسته‌بندی نشده » الاعرجی: سیاست عراق مبتنی بر حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو است

الاعرجی: سیاست عراق مبتنی بر حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو است

شهریور ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


مشاور امنیت ملی عراق تأکید کرد، سیاست کشورش مبتنی بر خاتمه بخشیدن به اختلافات از طریق گفت‌وگو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری عراقی (واع)، دفتر رسانه‌ای قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الاعرجی در دفترش با مارتین سامپسون، مشاور ارشد دفاعی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت دفاع انگلیس و هیئت همراه وی دیدار کرد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، دو طرف در جریان این دیدار روابط دوجانبه میان عراق و انگلیس و راهکارهای تقویت و توسعه آن به ویژه در زمینه تبادل تجربیات نظامی، امنیتی و اطلاعاتی و همچنین تداوم همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و کنترل مرزها را مورد بررسی قرار دادند.

قاسم الاعرجی در جریان این دیدار خاطرنشان کرد، از بارزترین چالش‌های پیش روی عراق و منطقه خطر تروریسم و مواد مخدر است.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین تصریح کرد، بازگشت انفجارها به افغانستان، نشانه خطرناکی است که باید قبل از آنکه افزایش یابد، با آن مقابله کرد.

قاسم الاعرجی در ادامه افزود: سیاست عراق مبتنی بر خاتمه بخشیدن به اختلافات از طریق گفت‌وگو و روی باز نشان دادن است و ما به این اصل به منظور برقراری امنیت عراق و منطقه پایبند هستیم.

در همین راستا، مشاور ارشد دفاعی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت دفاع انگلیس ضمن تاکید بر تداوم کمک به حل بحران‌ها و اهمیت نقش عراق در منطقه و جهان، اظهار داشت که کشورش منافع مشترکی با عراق دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×