» آخرین اخبار » گیلان » زائران به جایگاه ارزشی و ولایی اربعین توجه کنند/ وحدت آسیب نبیند

زائران به جایگاه ارزشی و ولایی اربعین توجه کنند/ وحدت آسیب نبیند

شهریور ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان امام جمعه موقت رشت گفت: زائران اربعین حسینی به جایگاه ارزشی پیاده روی اربعین توجه داشته باشند و پیوند خود را با ولایت تحکیم کنند، زیرا این همایش جهانی تمرینی برای ولایتمداری در عصر ظهور امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین صفر قربانپور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رشت، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و مشهود بودن فتنه انگیری آمریکا، اظهار کرد: آمریکا به دنبال آتش افروزی در منطقه برای تامین منافع شوم خود است.

وی با اشاره خطر احیا و بازسازی داعش به دنبال تحرکات اخیر در عراق و سوریه، افزود: با ورود به موقع مرجعیت و بصیرت ملت عراق این فتنه ها خاموش شد.

امام جمعه موقت رشت، پیاده روی جهانی اربعین حسینی را نماد قدرت و وحدت امت اسلام دانست و تصریح کرد: دشمنان اسلام می خواهند با این آتش افروزی ها زمینه تفرقه میان شیعه و سنتی را فراهم کنند، اما به برکت اربعین مسلمانان وحدت دارند.

حجت الاسلام قربانپور، اربعین را در ادامه عاشورا دانست و عنوان کرد: به کوری چشم دشمنان سیل خروشان پیاده روی اربعین امسال نیز با عظمت و شکوه برگزار می شود و برای بشریت پیام آزادگی و عدالت و ظلم ستیزی دارد.

وی با اشاره به اهمیت اربعین حسینی در ابعاد سیاسی و اجتماعی، گفت: مسلمانان باید در هر شرایطی وحدت داشته باشند و اربعین زمینه وحدت بین المللی و پیوند انسانی را فراهم می کند و نباید اجازه دهیم این وحدت آسیب ببیند.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه حضور میلیونی در راهپیمایی اربعین وعده محو و نابودی رژیم صهیونیستی را محقق می کند، ادامه داد: زائران اربعین حسینی به جایگاه ارزشی پیاده روی اربعین توجه داشته باشند و پیوند خود را با ولایت تحکیم کنند، زیرا این همایش جهانی تمرینی برای ولایتمداری در عصر ظهور امام زمان(عج) است.

وی در ادامه به اقداما دولت سیزدهم در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: بهره برداری از پروژه های عمرانی امید را به جامعه تزریق می کند و قطعا مردم قدردان خدمات شایسته فرزندان خود در دولت هستند.

حجت الاسلام قربانپور، با بیان اینکه امروز مردم منتظر گشایش های اقتصادی از طریق مهار گرانی و تورم هستند، اضافه کرد: دولت هرچه سریع تر برای بهبود وضعیت اقتصادی اقدام کند تا امید در قلب مردم ایجاد شود.

وی گیلان از استان های مهم کشاورزی دانست و یادآور شد: اگرچه امسال برداشت خوبی در بخش برنج داشتیم، اما مشکل کم آبی همچنان وجود دارد و در سال های آینده باید برنامه ریزی های موثر صورت گیرد تا کشاورزان خسارت نبینند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×