» دسته‌بندی نشده » کره شمالی، عملکرد کارشناس جدید حقوق بشر سازمان ملل را “جانبدارانه” خواند

کره شمالی، عملکرد کارشناس جدید حقوق بشر سازمان ملل را “جانبدارانه” خواند

شهریور ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (جمعه) گزارش کرد، وزارت خارجه این کشور با انتقاد از کارشناس جدید حقوق بشر سازمان ملل، عملکرد او را “جانبدارانه” توصیف کرد و گفت پیونگ یانگ تلاش‌های تحت رهبری آمریکا برای سرنگونی دولت را تحمل نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری KCNA، الیزابت سالمون، کارشناس جدید سازمان ملل در امور حقوق بشر در کره شمالی در نخستین سفرش به کره جنوبی از زمان تصدی این سمت در ماه گذشته میلادی به سر می‌برد.

وی در بیانیه تحلیف خود گفته بود که وضعیت حقوق بشری کره شمالی در پی دو سال اقدامات مقابله با کرونا بدتر شده است.

این خبرگزاری از قول یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه کره شمالی که خواسته ناشناس بماند، گزارش کرد: ما موضع اصلی خود را مشخص کرده بودیم که گزارشگر ویژه سازمان ملل را نه به رسمیت می‌شناسیم و نه با او کاری داریم، چون او دست آموز و دست نشانده آمریکاست.

پیونگ یانگ بارها اتهامات درباره نقض‌های حقوق بشری در کره شمالی را رد کرده و تحقیقات سازمان ملل درباره این مساله را مورد انتقاد قرار داده و آن را طرح و برنامه مورد حمایت آمریکا برای مداخله در امور داخلی خود می‌داند.

این مقام ناشناس وزارت خارجه کره شمالی همچنین گفت: پیونگ یانگ هرگز آمریکا و نیروهای تحت حمایتش را که با عنوان کارشناس حقوق بشر هستند و به دنبال سرنگونی سیستم اجتماعی کره شمالی‌اند، نمی‌بخشد.

بر اساس گزارش اخیر و مجزایی از سازمان ملل، اقدامات مقابله‌ای کره شمالی علیه کرونا باعث وخیم‌تر شدن حقوق بشر در این کشور شده و علتش هم محدودیت‌های شدیدتر در دسترسی به اطلاعات، تشدید تدابیر امنیتی در مرز و تشدید نظارت دیجیتال است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×