» آخرین اخبار » گیلان » لزوم رقابت پذیری بیمارستان های دولتی با خصوصی/ فعال سازی توریسم درمانی در منطقه آزاد انزلی

لزوم رقابت پذیری بیمارستان های دولتی با خصوصی/ فعال سازی توریسم درمانی در منطقه آزاد انزلی

شهریور ۷, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با تاکید بر ارتقای بیمارستان های دولتی با به روزرسانی امکانات و تجهیزات، عنوان کرد: باید بیمارستان های خصوصی اقدام به رقابت با بیمارستان های دولتی کنند و باید سطح بیمارستان های دولتی را آنقدر بالا ببریم که اقشار ضعیف جامعه نیز از امکانات لازم و کافی برخوردار شوند.

اسدالله عباسی در آیین افتتاح ۲۷ پروژه سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه مدافعان سلامت و قدردانی از حضور نماینده عالی دولت در استان گیلان، اظهار کرد: حیات و زندگی ما به برکت مجاهدت کادر درمانی اعم از پزشکاران و پرستاران و نیروهای خدماتی به ویژه در ایام کروناست.

وی با بیان اینکه پزشکان دغدغه و نگرانی بیماران را برطرف می کنند، افزود: کادر درمانی ما علاوه بر تخصص، تعهد دارند و علم و حکمت را توامان به جامعه عرضه می کنند.

استاندار گیلان مهربانی و لطافت وجودی پزشکان و پرستاران را موجب امنیت روانی مردم دانست و تصریح کرد: امنیت روان و خاطر بخش مهمی از سلامت جشم را تشکیل می دهد.

عباسی با اشاره به اقتدار کشور در عرصه های دفاعی و نظامی، تصریح کرد: امنیت کشور مدیون مدافعانی است که در مقابل دنیا ایستادند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور جدا شود و دشمن را ناامید کردند؛ قطعا در حوزه بهداشت و درمان نیز قدردان مدافعان سلامت هستیم.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب پزشک عمومی ایرانی نداشتیم، خاطرنشان کرد: این کمبود پزشک داخلی به دلیل بی استعدادی نبود، بلکه به استعدادهای داخلی توجه نمی شد، اما جمهوری اسلامی مدیریت جهادی برگرفته از اخلاق اسلامی را سرلوحه خویش قرار داده و توانسته ظرفیت ها و استعدادهای جوانان را شکوفا کند.

استاندار گیلان با اشاره به نقشه راه انقلاب در بیانیه گام دوم، عنوان کرد: برای ارتقای سلامت جامعه باید همه ظرفیت ها را پای کار بیاوریم و همانگونه که با شکل گیری بسیج تزریق واکسن، فلج اطفال را ریشه کن کردیم، در دوران کرونا نیز شاهد حرکت های بسیج گونه تزریق واکسن بودیم و گیلان رتبه نخست را در تزریق دزهای اول و دوم کسب کرد.

وی با بیان اینکه در نخستین روزهای شیوع کرونا ماسک و کپسول اکسیژن کافی نداشتیم، خاطرنشان کرد: زمانی که آیت الله رئیسی دولت را تحویل گرفت خبری از واکسن کرونا نبود و دشمنان ناجوانمردانه ما را تحریم کرده بودند و مانع از ورود واکسن و تجهیزات پزشکی به کشور می شدند.

عباسی، با اشاره به دیپلماسی سازنده دولت سیزدهم در برقراری رابطه با همسایه ها، یادآور شد: طبق فرموده رهبر انقلاب، دولت سیزدهم مقابله با کرونا را اولویت خود قرار داد و امروز در تولید واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی موفق هستیم.

استاندار گیلان از رسانه ها به ویژه صدا و سیما خواست به تحلیل و تبیین اهمیت تزریق دز سوم برای مردم بپردازند و شبهات را رفع کنند و گفت: با تلاش دولت می توانیم واکسن و تجهیزات پزشکی تولید و حتی صادر کنیم و مردم باید این را بدانند.

وی گیلان را از نظر جایگاه زیرساختی سلامت جزو استان های آخر کشور دانست و بیان کرد: دولت سیزدهم دیپلماسی متوازنی دارد و موفق به جبران کسری ارزی بودجه شده و به جای گره زدن همه مسائل کشور به اروپا، از ظرفیت های منطقه بهره می برد که بسیار هوشمندانه است و خوشبختانه شاهد ایجاد فضای خوب اقتصادی و تجاری در کشور هستیم که سود آن در حوزه بهداشت و درمان نمود پیدا خواهد کرد.

استاندار گیلان، با تاکید بر ارتقای بیمارستان های دولتی با به روزرسانی امکانات و تجهیزات، عنوان کرد: باید بیمارستان های خصوصی اقدام به رقابت با بیمارستان های دولتی کنند و باید سطح بیمارستان های دولتی را آنقدر بالا ببریم که اقشار ضعیف جامعه نیز از امکانات لازم و کافی برخوردار شوند.

عباسی، از تصویب اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهور برای بهسازی سه بیمارستان فرسوده پورسینا، رازی و شفا خبر داد.

وی با بیان اینکه امیدوارم در پایان دولت سیزدهم گیلان جزو ۱۵ استان اول کشور در زیرساخت های سلامت محور باشد، اضافه کرد: به زودی منطقه آزاد انزلی را در حوزه توریسم درمانی فعال می کنیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×