» آخرین اخبار » گیلان » کشاورزان با تولید محصول ثروتمند شوند نه با فروش زمین

کشاورزان با تولید محصول ثروتمند شوند نه با فروش زمین

شهریور ۷, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه تلاش داریم کشاورزان با تولید محصول ثروتمند شوند نه با فروش زمین، گفت: گیلان با داشتن بیش از ۷۰ نوع محصول از قطب‌های کشاورزی کشور است.

صالح محمدی امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های کشاورزی هفته دولت در شهرستان بندر انزلی اظهار کرد: بسته بندی برای بازار یکی از مشکلاتی است که در حوزه کشاورزی استان داریم.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های قطب کشاورزی است، افزود: گیلان با داشتن محصولات بسیار با ارزش که بیش از ۷۰ نوع محصول داریم و بالغ بر ۲۰ محصول حائز رتبه هستند که از آن جمله می‌توان برنج، چای، شکوفه‌های بهارنارنج و بادام زمینی را نام‌ برد.

محمدی تصریح کرد: هم اکنون ۱۲۰ واحد بسته‌بندی با پروانه بهره‌برداری در استان داریم و اینها با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن مشغول کار هستند همچنین یک واحد با ظرفیت ۱۵ هزار تن در حال دریافت پروانه فعالیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد: ۱۰۵ برند در حوزه محصولات کشاورزی در استان داریم که بیشتر آنها در حوزه برنج و غلات ثبت شده است.

محمدی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای صادرات کالا به کشورهای همسایه و اوراسیا و زیرساخت‌هایی که در حال شکل‌گیری است، گفت:  ۸۵ درصد صادرات محصولات کشاورزی به اوراسیا از بنادر گیلان انجام می‌شود و باید از ظرفیت استان و نگاه دولت در این زمینه استفاده کنیم.

محمدی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به گیلان هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه کشاورزی در نظر گرفته شد که حاکی از توجه دولت به حوزه محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: در استان پتانسیل و ظرفیت بالایی وجود در زمینه کشاورزی دارد و در این حوزه حمایت از سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه بسته‌بندی محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد: توجه به این حوزه و بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی ایجاد اشتغال را به همراه دارد و تلاش داریم تا کشاورزان با تولید محصول ثروتمند شوند نه با فروش زمین.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×