» آخرین اخبار » گیلان » تصفیه‌خانه شهر صنعتی رشت ۲ ساله ساخته می‌شود

تصفیه‌خانه شهر صنعتی رشت ۲ ساله ساخته می‌شود

شهریور ۳, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، میرشمس‌الدین مهدوی سعیدی امروز در جریان بازدید اصحاب رسانه از تصفیه فاضلاب شهر صنعتی رشت با تبریک روز خبرنگار و تبیین رسالت خطیر این قشر فرهیخته اظهار کرد: خبرنگاران با صداقت و آگاهی بخشی در رسانه‌های وزین خود موجب تنویر افکار عمومی در جامعه شده و اعتماد مردم به آنان، بسیار ارزشمند است. 

وی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مسؤولان و مردم هستند، افزود: اطلاع‌رسانی درست و به موقع اصحاب رسانه همواره سبب پیشرفت و ارتقای استان و کشور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و غیره خواهد شد. 

مدیرعامل شهر صنعتی رشت با اشاره به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت گفت: این پروژه با ظرفیت متوسط ۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، طراحی و به صورت ۲ فاز چهار مدول و هشت خط جریان پیش‌بینی شده که در این مرحله یعنی فاز اول شامل ۲ مدول و چهار خط جریان است که هم اکنون در حال احداث است. 

مهدوی سعیدی با بیان اینکه ظرفیت هر مدول این تصفیه‌خانه هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز است، تصریح کرد: ساختمان‌های تاسیساتی جانبی و واحد ایستگاه پمپاژ فاضلاب خام ورودی و مخزن ذخیره برای پساب خروجی با ظرفیت پنج هزار متر مکعب مشترک برای ۲ فاز است که در این مرحله احداث خواهد شد. 

مدیر عامل شهر صنعتی رشت با بیان اینکه فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت با ظرفیت متوسط ۱۵ هزار مترمکعب در روز در حال احداث است، گفت: اعتبار اولیه پیش‌بینی شده برای این طرح ۳۷۰ میلیارد تومان است که باید طی ۲ سال ساخته و به بهره‌برداری برسد. 

مهدوی سعیدی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب صنعتی و انسانی شهر صنعتی رشت از خرداد ماه تاکنون پیشرفت خوبی داشته، افزود: امیدواریم احداث این تصفیه‌خانه، منجر به کاهش مشکل بهداشتی و محیط زیستی شهرصنعتی و رفع مشکلات بهداشتی و تبعات اجتماعی ناشی از رهاسازی فاضلاب‌ها در مسیر آب‌روها، نهرها و رودخانه‌ها شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *