» دسته‌بندی نشده » اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

شهریور ۲, ۱۴۰۱ 0۰


اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرا رسیدن هفته دولت، افزایش اعتماد و امید مردم به دولت را مهمترین وظیفه و دستاورد دولت برشمرد و تاکید کرد: هرگونه سخن یا اقدامی که باعث ناامیدی و کاهش اعتماد مردم شود، خط قرمز دولت مردمی است.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش،‌ سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه،‌رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

تمام فعالیت‌های ما تحت نظارت آژانس بوده و هست

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های ما تحت نظارت آژانس بوده و هست، تاکید کرد که آژانس نمی‌تواند ادعایی کند که در ایران فعالیتی است که براساس بازرسی‌ها به یک عدم انطباق برخورد کرده باشد.

وی افزود: ما پذیرفتیم که نظارت‌های آنان وسیعتر باشد در جهت اینکه اعتمادسازی انجام گیرد و در مقابل کلیه تحریم‌هایی که به بهانه این اتهامات وضع کردند را لغو کنند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل آب همدان باشیم

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام اینکه برای حل مشکل آب همدان سه شیفت کار با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است ،گفت: باید منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل آب همدان باشیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره طرح رتبه بندی فرهنگیان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره این که آیا فرهنگیان در آستانه بازنشستگی مشمول طرح رتبه بندی معلمان می شوند؟ گفت:معمولا میانگین دو سال آخر حقوق و مزایا برای حقوق بازنشستگی محاسبه می شود.
وی افزود: چون رتبه بندی از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است به طور طبیعی اگر بخواهند تا امسال بازنشسته شوند همان ابتدای مهر ماه خواهد بود و این که تا یکسال دیگر می‌توانند از این شرایط بهره مند شوند، یعنی اگر می خواهند بایستند یکسال دیگر از این میانگین بهتر استفاده می‌کنند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

طرح تقسیم استان کرمان هنوز در حال بررسی است

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره آخرین تصمیم دولت برای تقسیم استان کرمان، اظهار کرد: این طرح در دولت در حال بررسی است.  هنوز چیزی اعلام  نشده است.

نمایندگان مجلس بیش از ۴۰ درصد سوالات را از وزرا پس گرفتند

وی همچنین دولت سنگ تمام گذاشته شده که ارتباط مناسبی با مجلس وجود داشته باشد، افزود: متقابلاً نمایندگان هم بسیاری از سوالاتی که داشتند را بازپس گرفتند و بیش از ۴۰ درصد سوالات بازپس‌گیری شده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آماده برگزاری مراسم تدفین مرحوم ابتهاج هستیم

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین اخبار از انتقال پیکر مرحوم ابتهاج گفت: یک اختلاف داخلی و خانوادگی بود و آنچه در خبرها آمده است، دادگاه آلمان به نفع انتقال پیکر مرحوم ابتهاج به ایران حکم داده است .ما در گیلان با همکاری مقامات محلی و استانی آماده برگزاری مراسم تدفین هستیم و همه مقدمات در حال پیگیری است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تصمیم گیری درباره افزایش حقوق کارمندان تا پایان شهریور نهایی می‌شود

مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه درباره تصمیمات مربوط به افزایش حقوق ها توضیح داد که افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در حال بررسی است و در صورت تامین منابع طی همین ماه تصمیم‌گیری و در نهایت لایحه برای تصویب به مجلس ارایه می شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آیین نامه واردات خودرو در مسیر ابلاغ است

رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت بحث آیین نامه واردات خودرو اعلام کرد: واردات خودرو هفته پیش مصوب شد و در مسیر ابلاغ است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×