» دسته‌بندی نشده » عفو بین‌الملل: عربستان آزادی بیان و تروریسم را تفکیک کند

عفو بین‌الملل: عربستان آزادی بیان و تروریسم را تفکیک کند

مرداد ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


عفو بین الملل خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط سلمی الشهاب، زن فعال سعودی محکوم شده به ۳۴ حبس توسط مقامات ریاض شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سعودی لیکس، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از مقامات عربستان سعودی خواست که آزادی بیان را با تروریسم یک مقوله ندانند و حکم ۳۴ سال حبس سلمی الشهاب را لغو کنند.

در این بیانیه آمده است که مقامات عربستان باید فورا و بدون هیچ قید و شرط سلمی الشهاب را که صرفا به دلیل نوشتن و فعالیت‌های مسالمت آمیز در توییتر به ۳۴ سال زندان محکوم شده بود، آزاد کنند.

“دیانا سمعان”، معاون سرپرست دفتر خاورمیانه و شمال آفریقا سازمان عفو ​​بین‌الملل در این باره گفت: این ظالمانه است که سلمی الشهاب، دانشجوی دکترا و مادر دو فرزند از اقلیت شیعه در عربستان سعودی، به دلیل استفاده از توییتر با چنین مجازات ظالمانه و غیرقانونی مواجه شده است.

وی افزود: سلمی الشهاب از ابتدا نباید محکوم می‌شد، اما افزایش محکومیت وی از شش سال به ۳۴ سال در پی یک محاکمه ناعادلانه، ثابت می‌کند که مقامات ریاض قصد دارند از آن به عنوان الگو برای دیگران در سرکوب مداوم آنها استفاده کنند.

سمعان همچنین ادامه دادک الشهاب باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود. همچنین باید به او اجازه داده شود تا به خانواده‌اش ملحق شده و تحصیلات خود را در انگلیس ادامه دهد.

الشهاب در ژانویه ۲۰۲۱ در جریان سفرش به عربستان و چند روز قبل از بازگشت به انگلیس بازداشت شد. وی دانشجوی سال آخر دکتری در دانشکده پزشکی دانشگاه لیدز در رشته تکنیک‌های جدید در پزشکی بیماری‌های دهان و دندان است. الشهاب دو فرزند شش و چهار ساله دارد. وی به ۳۴ سال حبس محکوم شده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×