» آخرین اخبار » گیلان » اخذ کد گمرکی بارانداز ریلی آستارا پیگیری می شود/ رفع ترافیک کامیون ها نیازمند فعال سازی تیرپارک

اخذ کد گمرکی بارانداز ریلی آستارا پیگیری می شود/ رفع ترافیک کامیون ها نیازمند فعال سازی تیرپارک

مرداد ۲۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل گمرک آستارا با تاکید بر اینکه متاسفانه بارانداز ریلی آستارا کد گمرکی ندارد و فراهم شدن زیرساخت های پایانه ریلی ضرورت دارد اظهار کرد: اخذ کد گمرکی بارانداز ریلی آستارا پیگیری می شود.

علی حسین ذوالقدری در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا، با بیان اینکه باید تمام توان خود را برای تسریع چرخه اقتصادی در مرزهای آستارا به کار گیریم و گمرک آستارا با نیروی انسانی مجرب، شبانه روزی خدمات گمرکی را در مرزهای شهرستان ارائه می دهد اظهار کرد: با توجه به قابلیت بالای مرزهای سه گانه آستارا در تجارت خارجی، از دست دادن کوچک‌ ترین فرصت در ارائه خدمات گمرکی، ضایعه جبران ناپذیری به اقتصاد و اشتغال در منطقه و این شهرستان مرزی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پایانه ریلی آستارا کد گمرکی ندارد و برخی زیرساخت ها در آنجا فراهم نیست افزود: هماهنگی و تعامل همه نهادها، سازمان ها و ارگان هایی که در امر تجارت ملی در مرزهای آستارا دخیل هستند ضروری است و اخذ کد گمرکی برای بارانداز ریلی آستارا پیگیری می شود.

ذوالقدری با بیان اینکه آستارا شهر کوچکی است و گمرک آن برخلاف بسیاری از شهرها در داخل شهر واقع شده و کامیون های ترانزیتی ناگزیر به تردد در محدوده شهر تا رسیدن به بندر یا مرز زمینی هستند، گفت: ساخت تیرپارک برای توقف های طولانی یا مقطعی این وسایل نقلیه ضرورت دارد.

وی به بازدید خود از محوطه تیرپارک در حال احداث اشاره و هدف از ایجاد تیرپارک در شهر مرزی آستارا را یکی از اساسی ترین تصمیمات جهت رفع ترافیک شهری عنوان و خاطرنشان کرد: به علت توریستی بودن آستارا و وجود بازار بزرگ ساحلی که در مسیر تردد کامیون های ترانزیتی قرار دارد، با ایجاد تیرپارک مشکل ترافیک مسیر بین پایانه بار تا درب ساحلی گمرک رفع خواهد شد.

مدیرکل گمرک آستارا وجود فیبر نوری، مکانی برای استقرار کارکنان گمرک، بحث امنیتی(دوربین)، جایگاه باسکول، جایگاه درب ورود و خروج و همچنین جایگاه خدمات دهی به رانندگان را جزو الزامات تیرپارک در حال احداث آستارا دانست و تصریح کرد: میزان فعالیت اقتصادی در کشور افزایش یافته و حجم صادرات از مرزهای آستارا چند برابر شده است و تا زمانی که تیر پارک در حال احداث آستارا فعال نشود از ترافیک کامیون‌ها کاسته نخواهد شد.

وی از آمادگی کامل اداره کل گمرک آستارا برای فعال شدن تیرپارک و رفع ترافیک کامیون های ترانزیتی در سطح شهر مرزی آستارا خبر داد و متذکر شد: اگرچه صف کامیون ها در ورودی و برخی خیابان های آستارا نشانگر رونق اقتصاد برون مرزی است، اما توقف طولانی مدت این خودروها در مسیرهای مهم شهر سبب رنجش خاطر اهالی نیز شده است و اگر تیرپارک در حال احداث برای توقف و ساماندهی کامیون های تجارت خارجی فعال شود، ترافیک از خیابان های پایانه و گمرک برچیده خواهد شد.

ذوالقدری با اشاره به درخواست شرکت نفت شهرستان در راستای استقرار جایگاه سوخت و پایش سوخت حامل های بار در داخل محوطه گمرک آستارا اظهار کرد: در نشستی دو جانبه مقرر شد نسبت به سازماندهی و تقویت مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی کشور، هرگونه پایش سوخت بایستی قبل از ورود به مرز زمینی تحقق پذیرد.

مدیرکل گمرک آستارا افزود: جایگاه سوخت نسبت به استمرار فعالیت خود به جهت جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و عواقب سو، در محل سابق و با مسئولیت سازمانی خود به فعالیت ادامه خواهد داد و هرگونه عواقب احتمالی نیز به عهده شرکت نفت می باشد.

وی با اشاره به دیدار با اعضای انجمن صادرکنندگان و وارد کنندگان آستارا تصریح کرد:‌ هدف از این نشست بررسی مسائل پیرامون مشکلات ترافیک، صف موجود در بیرون و کندی تردد در داخل محوطه، متصل نبودن کیف پول الکترونیکی باسکول، پلمب بعضی از حامل های ورودی و همچنین در اولویت قرار دادن ورود کامیون های یخچالی صادراتی محصولات کشاورزی بود و در این رابطه پیشنهاداتی از جانب انجمن مذکور بیان و موضوعات مطرح شده پیگیری خواهد شد.

ذوالقدری همچنین با اشاره به نشست مشترک خود با تجار، بازرگانان و صاحبان کالا اظهار کرد: در این نشست مسائل و مشکلات از طرف تجار و بازرگانان و صاحبان کالا مطرح و پیشنهاداتی ارائه شد.

وی اهم مشکلات تجار و بازرگانان را قطعی سیستم، فک پلمب، ارتباط با طرف آذری، مشکلات محوطه سازی و وضعیت انبارها، ایکس.ری، نبود تیرپارک، مشکلات گمرک ریلی و نبود واگن از سوی طرف آذری عنوان کرد و افزود: طرح توسعه محوطه گمرک آستارا با جدیت تمام پیگیری و انجام می شود و نصب دستگاه ایکس.ری جدید در دستور کار قرار دارد.

اخذ کد گمرکی بارانداز ریلی آستارا پیگیری می شود/ رفع ترافیک کامیون ها نیازمند فعال سازی تیرپارک

اخذ کد گمرکی بارانداز ریلی آستارا پیگیری می شود/ رفع ترافیک کامیون ها نیازمند فعال سازی تیرپارک

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×