» آخرین اخبار » گیلان » بستری ۲۷۰ بیمار کرونایی در گیلان/ لزوم پذیرایی از عزاداران حسینی در فضای باز

بستری ۲۷۰ بیمار کرونایی در گیلان/ لزوم پذیرایی از عزاداران حسینی در فضای باز

مرداد ۱۷, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، مجموع بستری های کرونایی گیلان را ۲۷۰ نفر دانست و گفت: ۴۹ بیمار جدیدا بستری شدند.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۴٩ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: همچنین طی این مدت ۶۳ نفر ترخیصی داشتیم.

وی کل بستری های کرونایی گیلان را ۲۷۰ نفر دانست و افزود: ۵۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و آی.سی.یو بستری هستند و ۳۴ بیمار بدحال داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه شهرستان رشت با ۱۵۰ بیمار بیشترین بستری‌های کرونایی استان را به خود اختصاص داده است، متذکر شد: رودسر، صومعه سرا، سیاهکل و ماسال چهار شهرستان قرمز استان هستند.

مهرابیان با اشاره به فرارسیدن عاشورای حسینی و حضور گسترده مردم در آیین های عزاداری، خاطرنشان کرد: عزاداران در شهرهای قرمز و نارنجی حتما در اماکن باز حضور داشته باشند و شیوه های بهداشتی از جمله ماسک و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تهویه مناسب عزاداری در اماکن مسقف مورد تاکید است، گفت: پذیرایی از عزاداران در محل مراسم نباشد و اولویت با فضای باز است و نذورات حتما به صورت بسته بندی به مردم ارائه شود.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان از افراد دارای علائم سرماخوردگی و کرونا خواست از حضور در جمع عزاداران پرهیز کنند و متذکر شد: افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند نیز در فضاهای بسته قرار نگیرند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×