» آخرین اخبار » گیلان » رکورد برداشت مکانیزه برنج در صومعه سرا

رکورد برداشت مکانیزه برنج در صومعه سرا

مرداد ۱۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت: امسال در بیش از ۹۵ درصد از شالیزارهای صومعه سرا برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام می شود و این یک رکورد برای شهرستان محسوب می شود.

احمد پادیاب در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا دومین شهرستان بزرگ برنج خیز گیلان است، اظهار کرد: حال شالیزارهای صومعه سرا خوب است و کشاورزان در حال برداشت برنج هستند.

وی افزود: البته به دلیل کم آبی برخی از شالیزارهای این شهرستان از جمله در روستاهای هنده خاله، سیاه درویشان و صوفیانده دچار تنش آبی شده بودند که موردی بود و تا جایی که توانستیم مشکلات را رفع کردیم.

پادیاب ادامه داد: برخی از شالیزارهای حاشیه تالاب در شهرستان صومعه سرا به دلیل کم آب شدن تالاب انزلی دچار کم آبی بودند که سعی کردم با پمپاژ آب مشکل را برطرف کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه در مجموع به همت کشاورزان سال زراعی تولید برنج را به خوبی سپری کردیم و علیرغم مشکلات امسال بیش از سال گذشته برنج سفید در این شهرستان تولید خواهد شد، گفت: یکی از اولویت های جهادکشاورزی کاهش هزینه تولید برنج است که توسعه مکانیزاسیون یکی از راهکارهای مهم برای رسیدن به این هدف است.

پادیاب با اشاره به اختصاص تسهیلات ۱۵ میلیارد تومانی به شالیکاران برای خرید تجهیزات، اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال برداشت برنج در  ۹۵ درصد از شالیزارهای صومعه سرا به صورت مکانیزه برداشت شود که یک رکورد برای این شهرستان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تولید مکانیزه برنج، علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان موجب کاهش سختی تولید برنج می شود، یادآور شد: یکی دیگر از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان کشت دوم است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا خاطرنشان کرد: برای کشت دوم علاوه بر برنامه ریزی برای پرورش راتون و همچنین کشت محصولات سبزی و علوفه برنامه داریم در شهرستان صومعه سرا کشت مجدد برنج در برخی از شالیزارها انجام شود.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×