» آخرین اخبار » گیلان » اجرای آسفالت میکروسرفیسینگ در ۲۲ کیلومتر از محور رشت – چابکسر

اجرای آسفالت میکروسرفیسینگ در ۲۲ کیلومتر از محور رشت – چابکسر

مرداد ۱۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: ۲۲ کیلومتر از دو باند رفت و برگشت محور رشت – چابکسر در محدوده لاهیجان تا رشت آسفالت حفاظتی(میکروسرفیسینگ) شد.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، از اجرای آسفالت حفاظتی در دو باند رفت و برگست محور رشت – چابکسر در محدوده لاهیجان تا رشت خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای طرح آسفالت حفاظتی ۲۲ کیلومتر از محور رشت – چابکسر بیش از ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به تداوم اجرای عملیات آسفالت حفاظتی(میکروسرفیسینگ) در ۲۲ کیلومتر دیگر از محور رشت – چابکسر گفت: در راستای ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان و حفاظت از آسفالت و تسهیل در تردد کاربران جاده ای بهسازی این محور در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به چگونگی اجرای میکروسرفیسینگ نیز اشاره کرد و افزود: در این روش قبل از اجرای لایه اصلی، ترک های طولی و نقاطی که نیاز به لکه گیری دارد، ترمیم شده و ضمن ایجاد بستر مناسب، نسبت به اجرای یک لایه آسفالتی مخصوص با ضخامت پایین که از ترکیب مصالح سنگی ریزدانه و قیر امولسیونی و مواد پلیمری تشکیل شده است، اقدام می شود.

مرادی کاهش درصد قیر، عدم پاشش آب در زمستان زیر چرخ وسایط نقلیه، تاخیر در بروز ترک های طولی و عرضی و احساس آرامش راننده در زمان عبور از روی این نوع آسفالت را از جمله مزیت های اجرای آسفالت حفاظتی عنوان کرد.

وی کاهش اثرات زیست محیطی و افزایش عمر روسازی را از دیگر مزایای کاربرد آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ نسبت به اجرای سایر روش های دیگر آسفالت دانست.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×