» آخرین اخبار » گیلان » شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حقانیت انقلاب دفاع می کند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حقانیت انقلاب دفاع می کند

مرداد ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بهره‌مندی از ابزار نوین تبلیغاتی می‌کوشد از حقانیت انقلاب اسلامی دفاع کرده و به عنوان تریبون اصلی نظام بیانگر مواضع رسمی ملت شریف ایران در رخدادهای جهانی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در دیدار با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به موازی‌کاری‌های نهادهای فرهنگی در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ با موافقت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به منظور برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری، نظارت و اجرای مراسم ملی و انقلابی در نظام مقدس جمهوری اسلامی تاسیس شد.

وی به ماموریت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره‌ کرد و افزود: این نهاد مولود انقلاب با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد، مدیریت مراسم ملی و انقلابی و همچنین بسیج آحاد مردم برای حضور در صحنه‌های دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را برعهده دارد.

حجت‌الاسلام اشجری با اشاره به عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته، اظهار کرد: این نهاد انقلابی با هوشیاری، بصیرت‌بخشی و لحظه‌شناسی در سایه پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) توانسته در سنگر حراست از انقلاب اسلامی و پاسداری از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور و عملکرد موفقی داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه این نهاد انقلابی و مردمی تمام توان خود را بر تعظیم ایام ‌الله، ترویج شعائر اسلامی و پاسداشت مناسبت‌های انقلابی به کار گرفته است، تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به لطف خداوند توانسته در بزنگاه‌های حساس تاریخی با تکیه بر رهنمودهای ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و حمایت قاطع و حضور پرشور مردم ایران حماسه‌های ماندگاری را خلق نماید.

وی به حضور نیروهای متعهد، انقلابی، باانگیزه و متخصص در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: این نهاد انقلابی با بهره‌مندی از ابزار نوین تبلیغاتی می‌کوشد از حقانیت انقلاب اسلامی دفاع کرده و به عنوان تریبون اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، مروج و مبلغ اندیشه الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی و آرمان والای انقلاب اسلامی و بیانگر مواضع رسمی ملت شریف ایران در رخدادهای جهانی باشد.

حجت‌الاسلام اشجری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را نهادی انقلابی، مردمی و برآمده از بطن انقلاب اسلامی دانست که همواره در صراط مستقیم حرکت کرده است و ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می‌کوشد زمینه‌ساز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت بقیه الله العظم امام زمان(عج) باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به نقش این نهاد انقلابی در خنثی‌سازی دسیسه‌ها و فتنه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در بیانات گهربار خویش همواره اهمیت و جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را با به ‌کار بردن عناوینی همچون «لحظه‌شناس‌بودن، مردمی‌بودن، حرکت عاقلانه و مدبرانه، حرکت در خط درست و صراط مستقیم و…» مورد تایید قرار داده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در سال‌های اخیر، گفت: استان گیلان با تاکید بر سلامت‌محور برگزار شدن مراسم ملی و انقلابی در شرایط خاص شیوع بیماری کرونا و جایگزینی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه همچون کاروان خودرویی خانوادگی و برگزاری مراسم نمادین با پخش زنده تلویزیونی در ساعات پرمخاطب عملکرد موفقی داشته است.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه در سال‌های اخیر شرایط خاص جوی همچون بارش شدید باران، برف سنگین و همچنین محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا مانع از زنده‌نگداشتن ایام الله و حضور پرشور و شعور گیلانیان غیور و انقلابی در مناسبت‌های انقلاب اسلامی نشده است، اظهار کرد: همدلی و همراهی مسئولان و مردم ولایی و همیشه در صحنه گیلان که منجر به خلق حماسه‌های بی‌شماری شده و با انعکاس مناسب رسانه‌ها در صحیفه افتخارات انقلاب اسلامی به ثبت رسیده و ماندگار شده، قابل تقدیر است.

حفاظت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از سه رکن انقلاب

آیت‌الله رضا رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز، اظهار کرد: مردمی بودن مهمترین خصیصه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی با بیان اینکه اعتماد و حمایت مردم از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضامن تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: محتوای عظیم انقلاب اسلامی در قالب جدید و هنرمندانه به نسل جوان منتقل گردد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به خوبی در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری به تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخته است، بیان کرد: ایام الله و مناسبت‌های انقلابی نباید با تحریف و فراموشی مواجه شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت تولید محتوا برای تقویت ارکان انقلاب اسلامی، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حفظ سه رکن اساسی انقلاب اسلامی یعنی اسلام، رهبری و مردم پیشگام است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران شعاعی از حرکت عظیم عاشورا است، گفت: مردم ایران از تاسوعا و عاشورا علیه ظلم و ستم رژیم پهلوی قیام کردند و برای عدالت خواهی به پا خاستند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک معجزه الهی بود، اظهار کرد: نه تنها روشنفکران و تحلیلگران جهان بلکه برخی متدینان داخلی نیز پیروزی انقلاب اسلامی را باور نداشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بدون رهبری یک امام صالح و عادل محقق نمی‌شد، تصریح کرد: اسلام و مجموعه احکام دینی بدون حاکمیت دینی کامل اجرا نخواهد شد و ناقص می‌ماند.

وی با بیان اینکه تنها متدینان واقعی، سیاستمداران واقعی هستند، بیان کرد: در غرب سیاست به تقسیم قدرت و ثروت محدود شده و تنها به اهل دنیا واگذار می‌گردد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها نظام دینی در جهان است، گفت: دشمنان برای تضعیف قدرت مرجعیت نقشه می‌کشند تا به اسلام و انقلاب ضربه بزنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، رحلت و فقدان حضرت امام خمینی(ره) را یک ثلمه عظیم برای جهان اسلام دانست و افزود: امام خامنه‌ای(مدظله العالی) به اعتراف دوست و دشمن همان راه معمار کبیر انقلاب اسلامی را با قدرت ادامه داده و حتی یک لحظه از این مسیر الهی منحرف نشده است.

وی با بیان اینکه مبلغان دینی برای مردم روشن کنند که یزیدیان زمان چه کسانی هستند، اظهار کرد: رسانه‌ها و هنرمندان به بهترین شکل ممکن و با استفاده از ابزار هنر، آرمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را تبیین کنند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مراسم و مناسبت‌های انقلابی در تراز عاشورا برگزار شود، تصریح کرد: در همه مناسبت‌های انقلاب اسلامی به ویژه یوم‌الله ۲۲ بهمن باید نقش معجزه عاشورا به تصویر کشیده شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×