» آخرین اخبار » گیلان » ضرورت خرید دستگاه زباله سوز برای تکمیل چرخه بازیافت پسماند سراوان

ضرورت خرید دستگاه زباله سوز برای تکمیل چرخه بازیافت پسماند سراوان

مرداد ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان نماینده رشت و خمام در مجلس، با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت کارخانه های کود آلی و ضرورت خرید دستگاه زباله سوز برای تکمیل چرخه بازیافت در جهت رفع مشکل پسماند زباله بر تسریع بخشیدن به روند کار تاکید کرد.

محمدرضا احمدی سنگری در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های مستمر خود در راستای کمک به رفع مشکل زباله سراوان گفت: روند اجرای فعالیت‌های مرتبط با حل معضل پسماند سراوان رضایت بخش نیست و این موضوع در صحن علنی مجلس نیز مطرح شده است.

وی با بیان اینکه طبق قول رئیس جمهور، وزیر کشور و استاندار گیلان و مسئولان مربوطه درخصوص بسته شدن ورودی سایت زباله سراوان تا پایان سال امسال هیچ زباله ای وارد سراوان نمی شود، تصریح کرد: باید بررسی های لازم به منظور خنثی سازی تجمع گاز متان محل پسماند زباله سراوان با جدیت پیگیری و راهکارهایی برای رفع آن اندیشیده شود.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تسریع بخشیدن عملیات بهسازی شرایط موجود لندفیل، عنوان کرد: هفته جاری شرکتی از شیراز که تعامل بسیاری با هم داریم و علاوه بر این شرکتی خارجی را با هدف از بین بردن دپوی زباله های سراوان مجددا به استان گیلان دعوت کردیم تا این عملیات به صورت علمی انجام و استانداردهای بهداشتی برای بی خطر کردن آن برای مردم منطقه لحاظ شود. این شرکت مدعی است توانایی بازیافت ارتفاع صد متری زباله های انباشت شده سنوات گذشته و حذف دپوی موجود را دارد.

احمدی ادامه داد: با توجه به اظهارات مسئولان امر مبنی بر اینکه سراوان ظرفیت پذیرش زباله جدید را ندارد، باید اقدام عاجل در راستای احداث لندفیل جدید و اطمینان از رفع مشکل سراوان انجام شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس، با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت کارخانه های کود آلی و ضرورت خرید دستگاه زباله سوز برای تکمیل چرخه بازیافت در جهت رفع مشکل پسماند زباله بر تسریع بخشیدن به روند کار تاکید کرد و متذکر شد: جلسات پیگیری روند موارد مذکور باید به صورت هفتگی تشکیل شود و ضمن ارائه برنامه زمان بندی، باید مردم را در جریان نحوه پیشرفت پروژه های بهسازی معضل سراوان و کودآلی و زباله سوز قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد رئیس سازمان پسماند کشور و مسئولان مربوطه استانی و سرپرست شهرداری تا پایان هفته آینده جدول زمان بندی را اعلام کنند و در همین راستا جلسه ای در استان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×