» آخرین اخبار » گیلان » حجاب تکلیف الهی و از ضروریات دین است

حجاب تکلیف الهی و از ضروریات دین است

مرداد ۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس اداره اوقاف بندرانزلی با اشاره به اینکه حجاب تکلیف الهی و از ضروریات دین است، گفت: تلاش برای بی‌حجابی از موارد به انحراف کشاندن‌ جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس خوبرو در همایش حجاب و عفاف شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: حجاب و مشتقات آن هفت بار در قرآن کریم آمده و اصل حجاب از احکام ضروری اسلام است.

وی با بیان اینکه بحث حجاب اجباری یا حجاب اختیاری موضوعی انحرافی است، افزود: اسلام یعنی تسلیم و وقتی تسلیم شدیم باید دستورات الهی را رعایت کنیم.

حجت الاسلام خوبرو با بیان‌ اینکه خدای متعال در آیات قرآن کریم فرموده پوشش را مراعات کرده و خود را از محرم و نامحرم نگه داریم، گفت: جزییات احکام‌ عفاف و حجاب را می‌توانیم‌ با مراجعه به فتوای علما ببینیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه حجاب تکلیف الهی و از ضروریات دین است، افزود: تلاش برای بی‌حجابی از موارد به انحراف کشاندن‌ جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای حجاب را محدودیت می‌دانند، تصریح کرد: بر خلاف این تصور زنان موفق را در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها شاهد هستیم.

حجت الاسلام خوبرو گفت: حجاب مانع نیست البته مانع بوالهوسی یک عده است که دنبال این هستند که ایران، اسلامی نباشد، زیرا آنها هدفشان زدودن اسلام بوده و ناراحتی آنها از مظاهر دین است.

وی با تاکید بر اینکه زن محجبه برای خودنمایی وسط میدان‌ نمی‌آید، عنوان کرد: محجبه‌ها در بزنگاه دفاع از دین، امامت و ولایت حاضر می‌شوند که نمونه آن را در سیره اهل بیت(ع) و حضور حضرت زهرا(س) در میدان‌ مباهله همچنین ایراد خطبه توسط حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا شاهد هستیم.

به گزارش ایسنا، همایش حجاب و عفاف به همت اداره اوقاف و امور خیریه بندرانزلی و هیئت امنای مرکز فرهنگی – قرآنی آستان مقدسه بی بی حوریه در این بقعه متبرکه برگزار و در پایان از ۵۰ بانوی محجبه و ولایی این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×