» آخرین اخبار » گیلان » توزیع بیش از ۷ هزار بسته کمک معیشتی در گیلان
توزیع بیش از 7 هزار بسته کمک معیشتی  در گیلان

توزیع بیش از ۷ هزار بسته کمک معیشتی در گیلان

شهریور ۱۴, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده ظهر امروز در حاشیه آماده‌سازی یک هزار و ۴۰۰ بسته کمک معیشتی در قالب مرحله دوم طرح شمیم حسینی در آستان خواهر امام رشت اظهار کرد: بسته‌های معیشتی با استفاده از ظرفیت خیرین و موقوفات منطبق با نیات خیرات و کمک به نیازمندان تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه در این رزمایش سراسری، همه ادارات اوقاف گیلان نیز مشارکت داشته و امروز درمجموع هفت هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع می‌شود، گفت: برای تهیه این بسته‌های کمک معیشتی ۳۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه، این بسته‌های کمک معیشتی توسط گروه‌های جهادی، مراکز افق بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی توزیع می‌شود، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۵۰ هزار بسته کمک معیشتی و ۱۷۰ هزار بسته ملزومات بهداشتی با صرف هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال در مناطق محروم گیلان توزیع‌شده است.

 

 

به گفته علیزاده، به همت مراکز افق بقاع متبرکه گیلان ۶۰۰ هزار ماسک تولید و یا تهیه‌شده و در مناطق محروم، روستایی و بین مراکز درمانی توزیع‌شده است.

وی همچنین بیان کرد که در قالب اجرای طرح “نذر نفس” تاکنون هشت کپسول اکسیژن تهیه و در اختیار مراکز درمانی گیلان قرارگرفته است و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، استان گیلان ۹۴۱ بقعه متبرکه، پنج هزار موقوفه و بیش از ۲۰ هزار رقبه دارد.

انتهای پیام/۸۴۵۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×