» آخرین اخبار » گیلان » بستری ۸ بیمار کرونایی در بیمارستان آستارا/ ۴۵ درصد بستری ها از واکسن نزده ها

بستری ۸ بیمار کرونایی در بیمارستان آستارا/ ۴۵ درصد بستری ها از واکسن نزده ها

مرداد ۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان فرماندار آستارا با اشاره به بستری هشت بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا گفت: متاسفانه ۴۵ درصد بستری های کرونایی در آستارا هیچ نوبت واکسنی را تزریق نکرده اند.

عنایت رضایی پور در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان مرزی آستارا با اشاره به موج هفتم کرونا و لزوم توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: به طور یقین باید تزریق نوبت های یادآور واکسن توسط مردم، اصناف و دستگاه های اجرایی باید مورد توجه باشد و اصناف و ادارات بدون کارت واکسن از ارائه خدمات به افراد نیز خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش و مراکز آموزشی باید قبل از آغاز سال تحصیلی تزریق نوبت های یاد آور واکسن را افزایش داده تا با سلامت کامل به سراغ سال تحصیلی برویم افزود: طبق آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان، ۴۵ درصد بستری های کرونا در آستارا هیچ نوبت واکسنی را تزریق نکرده بودند و این اهمیت تزریق واکسن را بیش از پیش نشان می دهد.

فرماندار آستارا اظهار کرد: هم اکنون هشت بیمار کرونایی شامل یک بیمار در بخش مراقبت‌های های ویژه، دو کودک در بخش اطفال و پنج نفر در بخش داخلی بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری هستند و در صورت عدم افزایش واکسیناسیون، متاسفانه شاهد افزایش میزان ابتلا و بستری کرونا در شهرستان آستارا خواهیم بود.

رضایی پور با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم و توجه به مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: طبق هماهنگی با اداره تبلیغات اسلامی، شورای هیئت های مذهبی و هیئت امنای مساجد، تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن سربسته در برگزاری مراسم عزاداری صورت گرفته و قطعا با همکاری با یکدیگر شور حسینی را در کنار شعور حسینی به همه نشان خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: آستارا فعلا در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و با عدم مراقبت و توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، به سرعت به سوی وضعیت قرمز و ناگوار حرکت خواهیم کرد.

فرماندار آستارا ایجاد محدودیت برای افراد واکسن نزده را خواستار شد و تاکید کرد: ادارات پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

رضایی پور با اشاره به گردشگر پذیر و پرتردد بودن آستارا یادآور شد: پایانه مرزی آستارا تحت کنترل کامل نیروهای بهداشت و درمان در زمینه ورود و خروج اتباع داخلی و خارجی است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×